Monicas vardag!

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Monica - 21 februari 2009 18:47

Igår var jag med om något riktigt ruskigt obehagligt som har gjort att jag känner mig aningen rörd.

Det har fått mig att tänka på så nära det är mellan liv och död...Ena minuten är man fullt levande med planer och förhoppningar för livet, nästa minut kan allt vara helt slocknat... Skillnaden är såå nära...

Det var när jag körde till skolan i Luleå i går morse, hade just gjort en omkörning av en långtradare och skulle köra om en tankbil också, då svänger tankbilen till vänster körfält mitt framför mig. Jag pumpar på bromsen allt jag kan, det är halkigt och bilen vill till att snurra runt. Jag vet att jag har en långtradare efter mig också som säkert försöker få stopp på den. Men jag är så hålla kvar bilen på körbanan men ser inget i snöröken som blev. Efter vad som känns som en hel evighet får jag sikte och kontroll på bilen igen, säkert tack vare nya vinterdäck också,  men är rejält skakis i hela kroppen. Undrar varför tankbilen körde ut mitt framför mig och får se i ögonvrån att en bil stannat på höger körfält...mitt på motorvägen... Tankbilen väjde för bilen som stannat, annars hade han kört på den.

Just då kommer ett trafikmeddelande in på P4 och varnar för en bil som stannat mitt på E4 norr om Ersnäs. Jag skakade fortfarande när jag kom till skolan och kunde inte dra några raka svetssträngar på en stund!

 Nåja tur att man klarade livhanken, men man inser så sårtbart livet är.

Åkte direkt till Älvsbyn efter skolan igår, kom hem idag, och nu kom Kent och sonen Max just hit. Vi tänkte mysa och titta på melodifestivalen.

Blir en lång vecka nästa vecka, skola mån-ons och förhoppningsvist praktik på en verkstan tors-fred.

Sökte mitt första sommarjobb ikväll...som svetsare på Smurfit Kappa, håller tummarna...


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards