Monicas vardag!

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Monica - 15 mars 2009 16:29

Vilket härligt väder vi haft i helgen, speciellt idag när solen lyst nästan hela dagen! Vi tog en promenad och gick förbi Chatarina på Furulund och satt ute och drack kaffe, nu är det vår i luften!

Kent har skottat upp min uteplats på framsidan idag, så nu kan jag både öppna altandörren och sitta ute och njuta av kaffet.

Kent tog med sig skotern hit i helgen och igår var vi ute och körde med hans bror och min bror och deras vänner. Vi hamnade i Lillpite efter ett par smärre missöden. Där grillade vi korv och drack kaffe.

Variatorn på våran skoter växlar inte som den ska, måste be min bror titta på det där i veckan, fick inte tag i någon ny variatorrem och klackar i helgen.

Vi har just ätit helstekt fläskotlettrad och kokt potatis, stekte hela kotletten i en lag gjord av apelsinjuice, soya, kryddor, vitlök och buljong, som jag sedan silade, redde och hällde i en skvätt grädde i. Allt gick åt....

Nu ska jag strax till Sikfors och hämta barnen, Lisettes kille har kommit från Luleå idag och ska också följa hit från Sikfors.

Ska gå och pussa lite på Kenta innan han åker iväg hemåt...

Kanske jag hinner lägga ut ett par recept på matbröd sen ikväll !


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards