Monicas vardag!

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Monica - 22 mars 2009 22:10

Brinn så länge du lever.

Låt ingen få släcka din glöd.

Brinn så vi alla kan se dig.

Vägra vara levande död

Av Monica - 22 mars 2009 22:02

Känner mig nog lite djup idag när jag läser dikter...Men man måste ju få vara det också nån gång...:)


Jag vill vara en tårJag vill födas vid ditt öga

Jag vill färdas nerför din kind

Jag vill dö vid dina läppar

Jag vill alltid vara din...

Av Monica - 22 mars 2009 21:58

Hon älskade någon så högt på jorden.

Någon som aldrig sa dem tre små orden.

Hon ville alltid i hans närhet vara.

Han brydde sig inte ignorerade henne bara.

Hon står på vägen och tänker på sin vän.

En bil kommer och hon tänker aldrig mer igen.

Han står vid hennes grav med en ros som är röd.

Ja nu är hon borta nu är hon död.

Han viskar tyst dem tre små orden.

Men nu är hon inte kvar på jorden...



Läste lite dikter på nätet idag, kopierar ett par som jag tycker  är tänkvärda och vackra...

Av Monica - 22 mars 2009 18:38

Vilken underbar dag det varit idag, och mycket har hänt på en dag med snötäcket, det har ju försvunnit massor. Stenarna på min uteplats har tittat fram, och i blombänken har nästan all snö försvunnit. Nu kommer snart de första hyacinterna, pingsliljorna och tulpanerna att visa sig... Det är lika kul varje år att se hur många som kommer...


Idag har vi suttit ute och solat och druckit kaffe på Kanis i Älvsbyn. Riktigt varmt och skönt mot väggen!

Hoppas det blir en sån här fin dag i morron också. Förvisso har jag lite ärenden som arbetsförmedlingen och sen blir det lunch på thai-garden med lite tjejkompisar. Blir trevligt att träffas, kul när det passar in att många är ledig samma dag!

Snart ska jag se på kanal 8 Från Ystad till Haparanda med Gert och Robban. Blev ju försenat förra veckan så jag missade det, men nu hoppas jag dom sänder det i tid. Sen ska jag hämta dottern på busstationen och sonen hos kusinen.

Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards