Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

29 Mars

Av Monica - 29 mars 2009 11:05

Söndag igen... och i slutet av mars....Man trodde att våren var här, men nu är det rena aprilvädret med snö som vräker ner idag...

Jag som var och köpte mig en ny cykel i fredags och trodde jag skulle få prova den nu...Men det är nog till att vänta ett tag till! Det är en svart, 3-växlad tantcykel med fotbroms, en bred skön sadel där nästan hela rumpan får plats! :)

Igår, lördag, hade vi en riktigt härlig friluftsdag uppe på Kanis där vi åkte slalom, och satt mot solväggen och drack kaffe. Det var årets första åk, och det gick riktigt bra, ramlade inte en enda gång :) Trodde jag skulle ha världens träningsvärk idag ,men jag känner då inget alls, gud, vad jag måste vara vältränad!! :)

Åkte till Piteå på eftermiddan, handlade lite och åt en varsin biotallrik på "Tre kronor", den var inte dum alls!

Min far fyller år idag,men vi firade han igår istället, för min mor hade gjort inlagd stekt strömmingsfilé, glutenfritt till mig och vanlig panering till Kent och barnen. Längtade så mycket efter strömmingen så vi åkte ner i går istället så kunde jag ta hem fisken. Tala om gott på en macka, ojojoj...en riktig delikatess.

Till min far hade jag köpt en spänningsprovare som jag själv har önskat mig under en väldigt lång tid. Man kan bl a kolla propparna enkelt, man bara håller den utanpå och lyser inte lampan så är det den säkringen som har gått, bra va? För ibland är det svårt att se vilken som har gått, så man får skruva lös varenda en nästan. Jag köpte förstås en likadan till mig, så igår kväll var jag och provade den mot all ström, och den funkar så bra! Kul grej som jag säkert får användning av!


Vi såg på Robinson i går kväll, tycker det är så himla spännande, trist att arvidsjaurtjejen åkte ut så tidigt!

Om en stund ska vi väl dra till älvsbyn igen, för jag har bilen kvar där och tänkte hämta barnen i sikfors på vägen hem i em.


Ha en riktigt bra söndag, och mys på i stugvärmen!

Kram Monica

 
 
Ingen bild

Helen

30 mars 2009 18:29

Ja du nog är det tråkigt väder när det blir så här. Men det verkar ju försvinna rätt fort ändå. Så du får nog snart prova din FINA cykel snart ; ). Håller INTE med om att strömming är en delikatess, en fisk med konstig smak och MASSA ben, ne fy attan! Ha det gott.. Kram

 
Ingen bild

Monica

30 mars 2009 23:46

Ja, bara hoppas snön försvinner nu fort!
Ha det gott du med!
Kram Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards