Monicas vardag!

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Monica - 26 april 2009 20:16

Måste bara få dela med mig av något som jag funnit är jättegott, enkelt och nyttigt att stoppa i munnen...

Är nu två veckor sen vi rökte, och måste säga att man är mer sötsugen nu, sugen på att stoppa nåt i munnen för jämnan tyvärr...

Blev bjuden på detta hos min väninna Sussi häromdagen, så här gör jag:


Kärna ur ett äpple, skär i tunna klyftor...

Häll några droppar balsamvinäger, några droppar olivolja, lite blandpeppar i en bunke, sätt i äppelklyftorna och blanda om, ( eller ringla över klyftorna direkt ) Stjälp upp på ett fat och ät och njut... Jag tycker det är oemotståndligt gott "godis"...Och lätt och bra att bjuda på...

Av Monica - 26 april 2009 19:18

Jag hittade inget på Loppis, men Kent fyndade en bordslampa och en eldriven massageapparat ( för rygg o dylikt :) ) för en tia vardera.

Åkte förbi Kvantum och köpte oss en mjukglass och handlade lite.

Blev lite buffé middag idag som inte var helt fel. Riktigt mätta nu...

Ska se på Van Veteeren kl. 21.

Kent stannar här tills i morron bitti, men han får långt till jobbet på morronen, 7.5 mil...


Kram Monica

Av Monica - 26 april 2009 12:59

Soligt och fint blev det... Borde putsa fönstren, men nej, gör nåt roligare när det är helg och Kent är här...

Tror vi drar ner till stan och kollar på Lions loppis på Nolia, sen och hämta vovven hos mormor.

Ska göra lite smått och gott till middag, vi hade tänkt äta räkor igår kväll, men var så mätt efter middagen på Thai-Garden, så vi tar det till middagen idag istället. Ska även göra en god grekisk sallad och helstekt fläskytterfilé.


Ha en riktigt härlig söndag!

Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards