Monicas vardag!

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Monica - 24 augusti 2009 19:34

Varit ute och tagit lite bilder med digitalkameran på mitt hus och tomt ifall jag ska sälja till våren... Trevligare med sommarbilder än vinter/vårbilder tänkte jag.


Har mest surfat runt ikväll, kollat på allt möjligt. Stugor, hus, Blocket, banken, bloggar, AF osv...


Har även chattat med telia ang. min dåliga tvbild och sega internet. De tyckte jag skulle koppla in allt så nära förstajacket som möjligt. Nu har jag en förlängningsdosa från telejacket nere till övervåningen. Fasen vad jobbigt att flytta alla grejer och dra nätverkskabel upp till övervåningen...

Alternativet var att koppla om teledosan så jag får förstajacket upp, men det skulle kosta 995 kr. Tror nog att det går att koppla om det själv, gratis : )

Av Monica - 24 augusti 2009 16:45

Jobbade en kort tur idag, gud vad skönt att sluta tidigt!

Hälsade på en arbetskamrat som var ledig idag, trevligt att se hur hon bor...


På onsdag ska jag och göra om huslånen på banken, blir spännande och trevligt, speciellt som räntan nu är på 1.74 % (rörlig 3-mån) i jämförelse med min nuvarande bundna ränta på 4.43 %.

 Blir åtskilliga hundralappar billigare per månad då, nästan hälften!

Så snart kommer jag att bo riktigt billigt...(Förutom elen som är himla dyr!)

Jag som funderat på att sälja huset till våren och allt... Får väl se hur saker och ting blir...


Just ätit middag, gjorde spagetti och köttfärssås till ungdomarnas glädje...


Hade tänkt åka till älvsbyn men kom på att det är måndag och min enda tv-tittarkväll (ser sällan tv)

 Är ju både Lipstick Jungle och sista avsnittet av Prison Break. Så det blir nog att spara på "friandet" till helgen!


Nu ska jag sätta mig här ute med en bloss innan jag klipper gräset på framsidan.

Min duktige son har klippt baksidan som är mycket större... : )


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards