Monicas vardag!

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Monica - 8 september 2009 19:28

På resor...


Kan man åka i morron kväll så finns det resor från Luleå för 998 kr med boende en vecka på Kreta, helt otroligt!


Vi hade tänkt oss åka kring den 24/9 , den resan ligger på 3298 kr nu till Kreta.

Ska avvakta till slutet av denna vecka får vi se vad som finns...Man måste ju ha lite planering iaf, svårt att åka med bara ett par dagars varsel, Kent måste ju ta ledig från jobbet och planera med sonen osv...

Mina kids är stora och klarar sig själva en vecka, skönt att inte behöva vara orolig...

Men de har ju även en pappa, mormor, morfar, farfar, moster, morbror och en bror att tillgå om det skulle vara nåt!



Av Monica - 8 september 2009 19:18

   175 grader i ca 40 min.

3 ägg + 3 dl socker vispas poröst

3 dl vetemjöl eller 4 dl glutenfri mjölmix + 1 dl potatismjöl

2 ½ tsk bakpulver

1 dl kokande vatten

När kakan svalnat delas den på mitten och fyllningen hälles på.

Fyllning:

125 g margarin + 1 dl mjölk kokas i 2 min.

Vispar sen ner 4 msk vaniljsocker

Sikta florsocker på kakan när den svalnat.

Av Monica - 8 september 2009 19:13

Blev så sugen på en Sverige-kaka idag när jag var hos min mor och hon hade bakat en sån.

Gjorde en glutenfri ikväll och den var himlans god!


Bjudit barnen på Maxgrillen ikväll, de hade extrapris, får passa på då...


Äldsta sonen undrade var alla hans jackor var, för han hade inte dom hemma hos sig. Har letat och letat, men det var som att jag hade för mig att jag lämnat dom till han...

Bad han kolla i bakluckan på sin bil och visst låg dom där...Luktade mögel och elände...

Tog hem alltihop och har nu satt igång första tvätten. Få se om dom klarat sig, om det luktar mögel sen så är det bara att slänga allihop.... Slarvpelle...


Ska strax glutta på Idol och sen Hell´s Kitchen, om vi har tvbild idag vill säga...



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards