Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

torsdag kväll

Av Monica - 22 oktober 2009 19:14

Blev uppringd idag om jobbet som personlig assistent.

Börjar på måndag!

Blir att gå bredvid först och ev. blir det en timanställning sen. Det är ju som sagt brukaren som bestämmer...

"Chefen" pratade nåt om att det kunde bli aktuellt att jag fick anställnig som vikarie så jag kan gå hos flera brukare vid sjukdom o dyl till att börja med iaf....


Man måste ju prova iaf , kan erkänna att det kanske inte låter allför spännande med att jobba med en handikappad man i 65-årsåldern. Är rädd att jag blir uttråkad och att alla dagar blir lika, vill helst ha lite fart och fläkt och mycket att göra.... Men man vet ju aldrig, kanske trivs jättebra också... Är ett jobb iaf tills man hittar nåt annat kanske!


Förhandlade upp lönen också, hehe... Jobbar inte för mindre än jag har som timvikarie åt kommunen, ja lite mindre blev det till att börja med...


Har haft psykbryt i afton när jag skulle byta termostaten i kylskåpet. Var lättare sagt än gjort. En kabel blev för kort med den nya så den gick av.... Den gick bara till lyset så nu är det inget lyse tills jag skaffat en ny kabel...

Verkar då funka som den ska annars, peppar , peppar...

Ibland blir jag galen på att vara särbo, jag behöver min karl hos mig jämt, varje dag,  är less på att fixa allt själv och inte ha nån att prata med när jag behöver, suck... Vad ska man göra?


Fick ett ryck idag och ringde och fick en klipptid med detsamma i småstaden.

Kände mig modig och slog till med en kortkort frilla...

Blev is i magen när jag såg tessarna falla ner på golvet. Är inte helt nöjd, tyckte det blev föööör kort på sidorna.

Har tvättat det och försökt fixa till det som jag vill ha det, men tar nog ett tag innan jag får till det som jag vill.

  


Har brun hårfärg hemma, kanske får ett ryck att färga det också här framöver...

Kul med nåt nytt till vintern!


Ser fram emot att se det fåniga programmet, Mammas pojkar ikväll... Alltid nåt att fördriva tiden med...

 
 
Åsa

Åsa

23 oktober 2009 09:08

Kul med nytt jobb. =) Tycker du blev fin i håret men oftast när man klipper sig så är man så ovan i början och allt känns fel men efter ett par dagar brukar man bli helnöjd, så är jag i allafall.
Kram Åsa

http://www.fyrabarnsmamma.webblogg.se

 
Berith

Berith

23 oktober 2009 09:29

Grattis till jobbet !! =))
Du blev superfin i din nya frisyr =))
Jag skulle också behöva göra något åt
mitt hår =)
Ha en trevlig helg ! Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

23 oktober 2009 13:17

Tack Åsa och Berith, trivs bättre nu när man fått "rufsa" till på skallen själv...Ha en fin helg!
Kram Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards