Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Kulig dag!

Av Monica - 25 oktober 2009 00:15

Jag och Kenta har varit i Luleå och shoppat idag...Hittade en hel del faktiskt!

En skotork med timer för 169 kr på Jula, min förra hade gått sönder så en sån behövde jag inför vintern...

Det fanns en jättefin svart parkas på Rusta som passade helt perfekt, köpte den då jag inte är riktigt nöjd med den förra jag köpte, den känns för stor och för långa ärmar. Ringde och frågade om äldsta sonen ville ha den gamla jackan (nåja, 3 veckor gammal) och glad blev han!


En helt underbar lampa i mitt tycke i form att ett litet körsbärsträd med lila/rosa körsbärsblommor som lyser i form av diodlampor fångade min blick direkt! Kunde bara inte motstå denna skönhet. Ska nog ha den i sovrumsfönstret. Bara den där och inget annat... Bild kommer senare... Är svag för sånt där lull-lullFlört


Tycker att det är lite mörkt i min bil så jag hittade två små bluelights som ska monteras i morgon nere vid askkoppen, samt en ute/inne termometer som lyser i blått.


Annars blev det lite smått och gott, shampoo, en ny hundbädd till vovven då jag tagit hennes till Älvsbyn.


Åt sen en väldigt god middag på Exotic i Luleå, jag åt Cheuzanbiff (stavning??) och Kenta åt fyra små rätter.

Mätta och belåtna gav vi oss av hem till älvsbyn igen.


Klockan 18 hade Kenta tid hos tatueraren. Hans tjur blev såååå fin.

Tatueraren hade ritat upp två förslag på svarta rosor på uppdrag av mig. En större och en mindre.

Ska dit om två veckor och då får vi se vilken av dom det blir. Meningen är att den ska täcka över min gamla tatuerade delfin på höger arm.


Dotterna hade kommit fram välbehållen och rätt trött till Stockholm idag. De hade bara varit hemma hos kompisens pappa och tagit det lugnt idag. Skulle tro de längtar att få åka in till stan och shoppa lös!


Nu är det snart dags att lägga sig för natten, är lite trött i ögat!


Kram Monica

 
 
Åsa

Åsa

26 oktober 2009 22:08

Vad kul med lite shopping och vad mycket grejer du hittat.
Ha det så bra.

http://www.fyrabarnsmamma.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards