Monicas vardag!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Monica - 22 oktober 2009 19:14

Blev uppringd idag om jobbet som personlig assistent.

Börjar på måndag!

Blir att gå bredvid först och ev. blir det en timanställning sen. Det är ju som sagt brukaren som bestämmer...

"Chefen" pratade nåt om att det kunde bli aktuellt att jag fick anställnig som vikarie så jag kan gå hos flera brukare vid sjukdom o dyl till att börja med iaf....


Man måste ju prova iaf , kan erkänna att det kanske inte låter allför spännande med att jobba med en handikappad man i 65-årsåldern. Är rädd att jag blir uttråkad och att alla dagar blir lika, vill helst ha lite fart och fläkt och mycket att göra.... Men man vet ju aldrig, kanske trivs jättebra också... Är ett jobb iaf tills man hittar nåt annat kanske!


Förhandlade upp lönen också, hehe... Jobbar inte för mindre än jag har som timvikarie åt kommunen, ja lite mindre blev det till att börja med...


Har haft psykbryt i afton när jag skulle byta termostaten i kylskåpet. Var lättare sagt än gjort. En kabel blev för kort med den nya så den gick av.... Den gick bara till lyset så nu är det inget lyse tills jag skaffat en ny kabel...

Verkar då funka som den ska annars, peppar , peppar...

Ibland blir jag galen på att vara särbo, jag behöver min karl hos mig jämt, varje dag,  är less på att fixa allt själv och inte ha nån att prata med när jag behöver, suck... Vad ska man göra?


Fick ett ryck idag och ringde och fick en klipptid med detsamma i småstaden.

Kände mig modig och slog till med en kortkort frilla...

Blev is i magen när jag såg tessarna falla ner på golvet. Är inte helt nöjd, tyckte det blev föööör kort på sidorna.

Har tvättat det och försökt fixa till det som jag vill ha det, men tar nog ett tag innan jag får till det som jag vill.

  


Har brun hårfärg hemma, kanske får ett ryck att färga det också här framöver...

Kul med nåt nytt till vintern!


Ser fram emot att se det fåniga programmet, Mammas pojkar ikväll... Alltid nåt att fördriva tiden med...

Av Monica - 22 oktober 2009 10:24

Kom hem från Älvsbyn i morse, åkte rätt tidigt för dottern följde med och skulle ju vara på praon kl.9


Såg på Bonde söker fru i går kväll...ja, herregud....vad ska man säga...Men det är som bra ändå, man hoppas ju nån ska hitta sin stora kärlek....


Hade intervjun igår, skulle ha fått börja som personlig assistent, först och främst som vikarie till en man, men tyvärr hade han en stor hund, och jag är allergisk, så det gick inte...

Ev. har de en annan på gång, måste ju först göra personligt besök hos brukaren för det är ju denne som ska godkänna en.

Har skrivit ett CV och skickat in intresseanmälan till några andra assistansbolag också...


Sa också att jag inte är intresserad av att springvikariera nåt längre tag. Vill ha ett längre vikariat med schema eller fast tjänst. Men man måste ju börja någonstans förstås....

Har ju redan ett springvikk på sjukhemmet, och deltidsstämpeldagarna sinar fort när man bara får jobba en dag eller två i veckan....


I morgon åker dottern till Stockholm under lovet . Hon och några klasskompisar åker nattåget från älvsbyn och flyg hem på onsdag kväll.

Stannar i älvsbyn i helgen hon Kent jag då.... Lördagkväll ska ha hos tatueraren och göra sin tredje och sista tatuering. En oxe blir det denna gång, eftersom han är född i oxens tecken...(lika tjurig också : ))


Har bett Niklas att rita upp en ny tatuering åt mig också som kan täcka min gamla delfin.... Den har blivit så ful och blekt, och jag tycker inte att motivet syns så bra. Vill ha en svart ros med ett rött hjärta. Han skulle ha ritat klart den tills på lördag. Hoppas det blev riktigt bra motiv. Ska även göra om fjärilen jag har på nyckelbenet, den har flytit ut och är färglös. Blir nog att göra den lila med skuggor...


Nu ska jag äta nåt och dricka kaffe...

Ha en fin dag!

Av Monica - 20 oktober 2009 21:03

Jobbat på sjukhemmet idag mellan 7-16.

Blev uppringd idag på jobbet av ett företag där jag lämnat in en intresseanmälan via internet. De var intresserade av en anställningsintervju med mig och den blir av i morron. Gud, så spännande....


Har suttit hela kvällen och skrivit CV och skickat in till olika företag. Hoppas det kan leda till någonting. Har främst sökt som personlig assistent på olika assistansbolag.


Återkommer väl med info när jag vet mer...

Sov gott allihop....

Av Monica - 19 oktober 2009 18:46

..Hittade en jättetrevlig sida på internet, där det finns en hel del att hitta. Här finns det roliga saker till den som "har allt", och kan skickas direkt från dom hem i brevlådan till vem du vill...T om inslaget i papper!

Kollade in deras muffinsformar och wow säger jag bara....

www.bluebox.se



Lägger den som länk också här till höger...

Av Monica - 19 oktober 2009 18:24

Har just ätit middag, gjorde en bogfläskgryta med rosépeppar som jag bara älskar och kokt potatis till...


Satt upp rätt länge i går kväll och kollade på Tradera. Är ju så himla kul, kan liksom inte sluta för det finns ju hur mycket som helst att kolla på. Bjöd på blommiga muffin/bullformar och vann budet! 13 kr för 100 formar... Är rätt nöjd, finns ju bara vita tråkiga bullformar på affärerna här...

  

För några dagar sen vann jag ett cigarettetui med inbyggd tändare, klart läcker... Har vunnit 2 till såna auktioner med Elvistryck och Marilyntryck. Fina presenter till mina föräldrar! Väntar att de ska dimpa ner i brevlådan!




Satt även in en annons om säljes, en märkesväska som sonen har köpt för några år sen, knappt använd. Värt att prova om han kan få nån krona för den istället för att den ligger här i förrådet och skräpar...


Nu ska jag kolla om jag hittar några fynd där idag...

Av Monica - 18 oktober 2009 12:59

Vilken trevlig lördag vi hade...

Först var jag, mina barn, dotterns kille, Kent och sonen på Lasergame, vi spelade 2 spel och det var hur kul som helst... Var blöt i svett när vi kom ut därifrån. Det bara måste vi göra om..snart...


Sen åt vi middag på Tre Kronor, åt en nachotallrik. Ett bra ställe när man är många för de har så mycket att välja på i matväg...Nåt som passar alla!


Efter det åkte vi till Pite havsbad på Skeppet och spelade air-hockey så det stod härliga till.

En riktigt kul familjedag som visserligen kostade men hur ofta får man med sig alla barnen?!

Måste få kosta på sig ibland...


Följde med Kent och sonen på Coop och handlade på förmiddagen idag, dom skjutsade hem mig och begav sig hemåt till Älvsbyn. Blev tomt som vanligt när de åkt...


Ska strax och skjutsa dotterns pojkvän till busstationen, han ska hem till Luleå igen. Har varit så kul att ha dom här i helgen, tycker mest de är i Luleå på helgerna annars i och med hon är hos pappan vissa helger också...


Ha en fin söndag, Kram

Av Monica - 16 oktober 2009 21:28

Idag har det varit regn och rusk, så en bullbakardag passade utmärkt. Var länge sen man bakade bullar, så bakade av en liter.

Dottern blev glad när hon kom hem från skolan och det luktade bullar, minns man ju själv när man kom hem och mamma bakat bullar, mums med varma bullar och kall mjölk!

  

Hon var så mycket friskare idag så hon traskade iväg till skolan, och det hade gått bra...

Däremot så stannade sonen hemma med huvudvärk idag, men är piggare nu på kvällen.

Min förkylning är mycket, mycket bättre redan. Har bara tagit nässpray två ggr idag. Får vara glad att det verkar vara en lindrig art jag hade, många är ju dåliga ett par veckor...Inte kul!


Till middag blev det kyckling Toscana med grönsaker, färska örtkryddor och ris till.

  

Hämtade dotterns pojkvän på busstationen och åkte sen till Dollar Store och köpte lite onyttigheter för helgen...


Tittar nu på IDOL, dom är duktiga ungdomarna. Ringde och röstade på Tove för hon var inte så bra ikväll, men vet vilket kapacitet hon har, så vill inte att hon åker ut...


Ha en supermysig fredagskväll!

Kram Monica




Av Monica - 16 oktober 2009 18:44

Det var ett medelålders par som tyckte livet började bli ganska trist och tråkigt.

De bestämde sig därför att de skulle liva upp vardagen lite och gick till bolaget och köpte en dyr flaska vin.

Sen gick de och köpte sig lite goda räkor med tillbehör som de gick hem och dukade upp och sen satte de sig till bords. Efter en liten stund fick de se att ett UFO som landade i deras trädgård, och båda rusade till fönstret. Ut ur UFO :t kom en manlig och en kvinnlig utomjording. Mannen tittade på frun och sa: -Ska vi bjuda in dom?
-Ja, det gör vi! sa frun. Utomjordingarna kom in och satte sig och åt av det som bjöds. Mannen såg på frun och frågade med glimten i ögat: - Vad säger du om att byta partner?
- Ja, kanske det? Svarade frun. Sagt och gjort, frun i huset och den manliga utomjordingen gick upp i sovrummet och mannen och den kvinnliga utomjordingen stannade nere.

Frun och den manliga utomjordingen klädde av sig. Hon tittade på utomjordingen och utbrast: - Är den inte lite väl liten!?
- Jaså? säger utomjordingen och vred på sitt högra öra, då började den växa och blev precis lagom lång. - Men är den inte lite väl smal, säger frun?!
- Jaså, säger utomjordingen och vred på sitt vänstra öra och i ett nafs växte den till sig och blev till belåtenhet.

Natten gick och morgonen kom. Frun i huset gick ner för trappan och i köket mötte hon sin man som frågade hur har natten varit.
- Helt underbar, svarar frun. Hur var din?
- Det ska jag säga dig, att aldrig mer en utomjording! Hon höll ju för fan på att vrida öronen av mig...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards