Monicas vardag!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Monica - 2 oktober 2009 23:46

Sista bilden...Kent vill helst inte vara med på min blogg, men sätter in en miniatyrbild på oss i alla fall, dessutom är bara halva han med på bilden , haha

Ska snart lägga mig, är trött...

Åker till älvsbyn i morron bitti!

Nattinatti , Kram Monica

  

  

WC

Av Monica - 2 oktober 2009 23:42

Kent blev en riktig hejjare på att hitta dessa skyltar, hehe....

  

Av Monica - 2 oktober 2009 23:39

Trots slutet på säsongen så blommade det rätt friskt! Bouganvillan slingrade överallt på väggar och tak, hibiskusar i olika färger kantade staket och murar.

  

Av Monica - 2 oktober 2009 23:35

Av en slump gick vi förbi en kyrka där det hölls ett bröllop. Inget svammel här inte, påmpa och ståt så det stod härliga till! Mycket turister hade samlats utanför för att titta!

  

Av Monica - 2 oktober 2009 23:24

Konstnärerna höll till i denna del av gamla stan. De hade målat ett öga på detta träd som såg otroligt verklighetstroget ut.... Hela trädet skulle nog föreställa en giraff gissar jag!

  

Av Monica - 2 oktober 2009 23:18

Här var det klart mysigast att strosa omkring, bästa restaurangerna och bästa shoppingen, men allt i klädväg var dyrt på Rhodos, inte alls som i Turkiet, inte lätt att pruta här heller. Så jag shoppade faktiskt inte ett enda klädesplagg. En klocka av märkeskopia var det jag köpte mig, även den var dubbelt så dyr som jag brukar betala för i Turkiet. Alla stenar på gatorna där är lagda för hand, vilket jobb!!

Gamla stan här är Europas bäst bevarade medeltida stad, man kunde nästan föreställa sig hur de levde här då, med en hög mur kring hela staden, men allt som behövdes fanns här inne....

        


Av Monica - 2 oktober 2009 23:12

Var rätt fina stränder inne i Rhodos stad faktiskt...

Fanns gott om båtar i hamnarna, både stoooora och småååå....Glad Den blåa lilla låg inte så långt från den stora färjan...Var rätt lustigt att se kontrasterna!

        

Av Monica - 2 oktober 2009 22:54

Oj, vad god mat vi ätit under veckan. Allt möjligt från Gyros (kebab i pitabröd) , kebabtallrikar, grekisk sallad, kycklingfilé, pizza, pepparstek, stifadho, grekisk buffé, glass, kolgrillad majskolv (underbart), kinamat och sista dagen åt vi indisk mat på en supermysig, romantisk restaurang i gamla stan. Har längtat efter indisk mat i flera år, brukar göra själv,men det är nåt visst på restaurang....Blev en lyckad sista middag, så gott som jag förväntat mig, tog Chicken tandoori, Kent tog nån biff som är bland det godaste jag ätit, stark var den men så ska det vara...

Blev en och annan iskall öl också, men även många färskpressade juiceglas...Och vatten förstås!

        



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards