Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Mina Tattoos...

Av Monica - 9 november 2009 12:15

Var ju och tatuerade mig nu igår hos Niklas Patomella och blev så himla nöjd över resultatet! Tycker han är himla duktig och bra på att rita upp som man vill ha det...


Rosen tog ca 3 timmar och göra, tar nog lite längre tid att göra en "Cover up" över en gammal tatuering då det ska färgläggas mycket.


Här kommer lite bilder...


  

Så här såg det ut på armen före, den gjorde jag för 14 år sen. Väldigt ful, liten och solblekt!


Min nya   

Så här blev resultatet av den nya, ska tillbaka när den läkt och kolla ifall något behöver korrigeras eller fyllas i mer.


   Det här är fjärilen på nyckelbenet före, den gjorde jag hos "Poppen" för 13 år sen. Den har "flytit" ut och blivit väldigt solblekt. Dessutom är den för liten och "ensam och tråkig".


   Blev lite mer "liv" i fjärilen med lite krusiduller och så satt han in lite lila färg som matchar rosen på armen.

 
 
Annie

Annie

9 november 2009 12:29

Jätte fint : ) tänkte du när du gjorde de första tatueringarna att du skulle kunna tatuera om/över dom senare i livet?..

http://www.anniesjodin.blogg.se

 
Ingen bild

Monica

9 november 2009 12:50

Annie:
Tack för det! Känner mig himla nöjd!
Jag var nöjd med mina första tatueringar länge. Men på senare år så har dom dels blekts och det har hänt mycket nytt i mitt liv så jag kände att jag ville ha nåt nytt och fräscht som passar min personlighet i mitt "nya liv". Jag har blivit starkare som människa, modigare, mer självständig och fått bättre självkänsla på senare år... .Tack vare att delfinen var gammal och så blekt gick det rätt bra att göra en "Cover up" av den som tur var!

 
Ingen bild

sussi

9 november 2009 13:38

Hej på dig

Det blev väldigt snyggt de nya tatueringar,, tog det inte ont det du gjorde nere mot halsen ?
kram sussi

 
Ingen bild

Helen

9 november 2009 15:10

Men oj SÅ snyggt.. Passar dej som handen i handsken!! Nu blir jag sugen att göra fler ja me.. Har han studio? Hemsida? Verkligen bra gjort.. Kram

 
Ingen bild

Monica

9 november 2009 18:44

Sussi:
Tycker inte det gjorde ondare där än på armen, svider lite bara...

 
Ingen bild

Monica

9 november 2009 18:47

Helen:

Tack så mycket, känner också att den passar mig helt perfekt! Han har studio i Älvsbyn (ett garage) Hans hemsida är www.artbynicke.se . Den är ganska enkel och gammal, han lägger upp en del nya bilder men letar nån som kan göra om hans hemsida! Kul dom kunde träffas i helgen "småtjejorna" Kram tbx

 
Linda

Linda

10 november 2009 17:54

Vad fina dom blev =) Jag ska oxå göra några till..Har man gjort en vill man ha fler =P
Tack för kommentaren.. Ha en fin kväll...kram

http://www.lantligt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards