Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Tråkigt

Av Monica - 29 november 2009 21:04

Känner att man inte vågar berätta att man köpt nåt....

Känns som att man skäms för att man köpt nåt eller gjort nåt....


Bara för att jag är delvis arbetslös, men vill och jobbar så fort jag får tillfälle , så ska man inte få unna sig nåt som kostar!


Jag har dragit ner sååå mycket på mina utgifter och ändrat på mina levnadsvanor sen jag blev ensam om huset. Är väldigt ekonomisk och sparar och gnetar för att kunna spara till sånt jag behöver eller vill göra... Ändå känns det som att man ska skämmas så fort man unnat sig nåt... Och jag säger och skriver inte om sånt för att skryta, utan  bara för att jag är så glad att jag äntligen lyckats nå ett av mina mål...



Är det svenska avundsjukan eller Jante-lagen?? Du ska inte tro att du är nåt...


Jag är visst nåt, precis som alla andra!


Det får verkligen min älskade mig att förstå!



Nåja, man kan ju hålla saker och ting för sig själv också fortsättningsvist....

Ibland är det bäst!

 
 
F

F

29 november 2009 21:18

klart som fan du ska unna dig saker

http://dagligdags.blogg.se

 
Maya

Maya

29 november 2009 22:33

Å vännen! Vad jag känner igen mej...SÅKLART Du ska unna Dej nåt när Du kan det! Skit i andra och gå Din egen väg! Är det NÅT jag lärt mej med mina trafiskador är att det ALLTID finns folk som missunnar en eller är avundsjuka... ...Eller inte förstår hur man sliter eller kämpar! Man får inte säga nånting om man ska lyssna på andra, men det bryr jag mej inte om! Jag skulle vilja krama om Dej just nu! Där kanske vi är lika varann, men det kanske inte är så konstigt, vi är ju stjärnsystrar...alltså födda på samma dag! (Okej, ett år hit eller dit, spela roll) =) Stenbockar är vi ju åxå =)

*KRAMAR i massor*

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

29 november 2009 23:59

Maya:
Jo, vi är ju stjärnsystrar du och jag, DET minns jag iaf från den tid vi umgicks!
Förresten, känner inte igen Pelle så här på rak arm....
Men det har ju gått några år sen man var ung, hehe..
Kramar i massor tbx!

http://www.backpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards