Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Buhuuu

Av Monica - 10 december 2009 18:07

Min dator har lagt av helt nu...

Har haft en himla otur med min maskinpark nu , slutar det aldrig att jävlas!!  

Går inte ens att starta, suck...

Har fått låna dotterns dator en liten stund nu, gulliga henne...


Varit på stan idag med äldsta sonen, han fick välja själv vilka julklappar han behöver. Vet att han behöver lite kläder, vilket han aldrig har råd eller skulle köpa i vanliga fall... Han hittade en del faktiskt så han var glad!

Tråkigt att han vet om klapparna men bättre han får det han vill ha istället för nåt onödigt...

Har två klappar här hemma som han inget vet om iaf...hihi... Så lite spänning får han ändå på julafton!


Köpte även ett par små klappar till yngsta sonen. Det han mest behöver och önskar sig är en mobiltelefon. Men det har jag inte råd att köpa då jag har 3 kottar som man ska vara rättvis mot.

Så jag ger  nog ett litet bidrag till en sådan, så får vi hoppas att han får mer bidrag av tomten... Kanske det räcker...

Jodå, mina barn är nöjda med det lilla här i livet.

Är absolut ingen värstingtelefon som är hans krav....


Sista avsnittet av "Mammas pojkar" ikväll, åh, så spännande...

 
 
Maya

Maya

10 december 2009 22:09

Nää vad trist att datorn lagt av... Det är ju ofta tre ting som pajar. Du får skriva till Tomten och önska en ny!

Dom har bra stationära datorer till bra priser på Effbe, Krokgatan 1 på Strömnäs. http://www.effbe.se :) Ring gärna dit och kolla vad dom har, dom bygger ihop vad Du önskar och har fina priser. Pelle köpte sin stationära dator där och är mycket nöjd.

Sen har jag tips om mobiltelefon, om man inte är kräsen så har Teknikmagasinet en Samsung M110 olåst med Bluetooth, kamera, FM radio & lampa för 599kr. Okej pris. Pelles 13-årige brorson önskade en mobil och hans Farmor fick samma tips. Såhär ser den ut http://dustbowl.files.wordpress.com/2008/01/m110.jpg

Härligt med julklappar och överraskningar! Även om man vet vad man får i julklapp är det bättre än att få nåt man inte önskat...håller fullt med =)

Många kramar på Dej!
// Maya

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

10 december 2009 23:34

Maya:
Har fått igång datorn igen, var en skadad Windowsfil som nu är reparerad, skam den som ger sig, jag ger inte upp i första taget jag, puh!
Kanske jag klarar mig ett tag till med denna...
Jag har en laptop nu och vill fortsätta ha en sån då jag sitter vid barbordet för det mesta och surfar.
Så blir det en ny så måste det bli en sådan!
Vi köpte sonens dator på Effbes och är nöjda. Han byggde ihop den som vi ville ha den. Priserna på de bärbara datorerna är inte lika bra där tycker jag.
Men skönt att köpa en dator lokalt om det blir problem med den.
Sonen har en Samsung nu men vill helst prova en Ericsson som nästa telefon, kanske lutar mot en W595 om jag får råda om en bra Ericsson-telefon till hyfsat pris! Men barnen brukar fråga mig om råd, det är jag som är mest tekniskt intresserad här i huset...
Nu är det dags att krypa till kojs!
Kul när du skriver kommentarer, Tack!
Natti och Kram!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards