Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Danföredopparedan...

Av Monica - 23 december 2009 13:03

Gubben min kom ångande efter jobbet igår, hungrig som en varg!


Blev en stillsam kväll framför tv:n, och blev rätt sent innan vi somnade. Vi såg en bra film på tv som heter "Välkommen till familjen". Hade sett den förut men den är värd att ses igen.


Inatt hade det snöat som tusan, tur att gubben fick köra in sin bil i mitt garage så den var snö och isfri när han skulle iväg tidigt. Han hann även skotta nästan hela min infart, gullet...  


Idag blir det att vara inne och pyssla på, har saffransostkakan i ugnen, sen blir det att göra en gammeldags mjuk pepparkaka som jag vill ha till julen. Det är för övrigt det enda glutenfria fikat som kommer att finnas denna jul vilket är ett medvetet val!


Till middagen idag kommer min äldsta son hem, vi ska nog göra hamburgare till middag.

Har ju köpt bingolotter till oss alla och ska duka upp diverse godsaker framför tv:n ikväll.

Köpt bl a marinerad fetaost, oliver, kex, flera goda dessertostar, cheddarost, har tinat räkor, chokladfudge, knäck, cheeseballs,  glögg och julmust...

Just uppesittarekvällen är bland det mysigaste med julen tycker jag.

Barnen samlade och förväntningarna och mysfaktorn inför julafton....


Kokar potatis, måste göra lite sillsalát känner jag, köpte visserligen en burk färdig, men det är mestadels rödbetor i den tycker jag.


I morron bitti ska jag iväg och jobba, och när jag kommer hem ska jag bara duscha och svira om och så åker vi iväg till mina föräldrar. Kent kommer också hit och följer med dit....


Kanske hinner in och skriva några rader sen idag....

Annars en RIKTIGT GOD JUL!

 
 
Ingen bild

sussi

23 december 2009 14:24

Hej vännen
har också köpt en lott inför upptittar kväll ska ha räkor ,lite rökt fläskfile mm mys vid tv
Hoppas vi vinner eller hur

Ha en trevlig myskväll kram sussi

 
wiper

wiper

23 december 2009 18:07

Kul att du tittade in på min blogg. Även att du gillade den ;).
Din blogg ser jättefin ut också. Är det en svensk film?.
Ser det är fullt upp med julbestyren. Hit återkommer jag och kollar.

God Jul

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

23 december 2009 22:29

Men försvann mitt meddelande här??? :O

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

23 december 2009 23:04

Maya:
Var ingen tidigare kommentar från dig här!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

24 december 2009 22:28

Men ååh, jag som skrev så långt. Och nu minns jag det inte heller :(

http://maypel.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards