Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Stor och liten

Av Monica - 30 december 2009 18:37

Jag och min son satt en dag och tittade i hans mapp där jag sparat viktiga papper, födelsedagskort osv..

Han föddes ju prematur i vecka 30 på Umeå universitetsjukhus för drygt 18 år sedan. Vägde blott 1240 gram och 36,5 cm lång.

På neonatanavdelningen där så brukade personalen göra fot och handavtryck av de för tidigt födda barnen och sätta på kuvöserna.

De hade inte tid just då så jag gjorde det själv och det är så kul att ha kvar och se så pytteliten han var!

Ni kan ju kolla!  En hel del har han ju vuxit trots att han inte är stor nu heller.

Men utan tillväxthormon sprutorna som han tagit dagligen i 10 år så skulle han vara ännu mindre då han saknade detta hormon i kroppen...

  


 
 
Linda

Linda

30 december 2009 19:19

Vilka små händer o fötter han hade.. Åren går så fort..
Dagen efter din Dennis föddes, fick jag min Alex.. Stora killarna.. Snart är vi nog farmödrar, hehe
Önskar er ett mysigt gott nytt år, och ett lyckligt 2010. Kram

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helen

30 december 2009 21:00

Har han varit SÅ liten.. Kan man inte tro idag ; ).. Vad härligt att ha kvar sånt där.. Måste ha varit en omvälvande tid.. Gott nytt år på er.. Kram

 
Maya

Maya

31 december 2009 02:20

Awww, så sött! Vad roligt att ha kvar! Min son Robin var alltid liten till växten i många år men det har han tagit igen nu som vuxen, han är längre än sin lilla mamma som bara är 170cm! När han började ettan hade han en fyraårings kläder minns jag...men jag var inte stor som liten heller, jag var dock lång men mager... Annat är det nu minsann *Skratt*

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

31 december 2009 13:58

Linda:
Tack så mycket och detsamma så klart! Kram*

Helen:
Jo, han var pytteliten hela sin uppväxt!Tack och Gott Nytt År på Er också! Kram*

Maya:
Hmm...Du liten....Vad är jag då? 153cm och väger säkert mer än dig, haha... Så mina barn har ju inte så mycket att brås på vad gäller längden, pappan är inte heller lång. Men däremot har dom inte ett gram fett på kroppen, men jag var ju betydligt smalare som ung...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards