Monicas vardag!

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Monica - 1 februari 2010 20:47

Varit hos äldsta sonen som har problem med sin bil.

Kopplade in batteriladdaren för hans batteri var helt urladdat igen.

Strulade en del innan vi fick dit den dock...

Hade ingen skarvkabel så vi fick åka till min far och låna en.

När jag då skulle koppla in laddaren gick kabeln av till minuspoolen.

Hade ingen kabelskotång eller kniv i bilen, men kunde dock skala av kabeln med en sax från förstahjälpen kudden...


I morgon ska min bror mäta upp cellerna i batteriet för att se om det är batteriet som är trasigt eller om det är generatorkolen, laddningsrelät eller nåt annat... suck...


Är ju inte så kul att stå ute och skruva i denna kyla... -27 grader....


Inväntar programmet "Spårlöst" som är så gripande....

Av Monica - 1 februari 2010 12:14

Skulle ut och skotta snö, har ju kommit en hel de i natt också.

Min granne var ute med hans lilla, söta traktor och kom och sa han skulle ta min gård också. Även plogkarmen och diket vid brevlådan där det var hur mycket packad snö som  helst skule han röja undan.

Skönt med tanke på att det är -22 grader ute...



Kul med gulliga trevliga grannar...  

Av Monica - 1 februari 2010 11:47

Vi såg denna film igår, och vi tyckte den var riktigt spännande och bra, hade det mesta så som spänning, humor och romantik...


Handlingen:


Författarinnan Erica Falck och polisen Patrik Hedström tampas med mystiska mord i Fjällbacka, ett bysamhälle där alla vet allt om varandra och det yttre skenet har stor betydelse.

I Predikanten finner en ung pojke en död kvinna i Kungsklyftan i Fjällbacka. Info hämtad från discshop.se! Leverans nästa dag om du beställer före 16.00. När polisen lyfter på liket finner de skeletten efter ytterligare två kvinnor som försvann på 70-talet. Polismannen Patrik Hedström och hans kollegor måste följa trådarna långt tillbaka i tiden för att finna en mördare, eller flera?

  




Av Monica - 1 februari 2010 11:41

Gubben brukar säga att det känns att jag lagar mat med kärlek....


Detta är kanske ett bevis på att han har rätt!

Hittade denna söta potatis när jag skulle göra palt.....

Gjorde kanske palt med hjärtat, hihi... Nåja, smakade bra gjorde den iaf!

  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards