Monicas vardag!

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Monica - 9 februari 2010 14:22

Skjutsat 18-åringen för att söka jobb idag också innan han skulle på skolan.

Han har väl varit på ett 15-tal butiker, pratat och lämnat sitt CV.

Vi har fortfarande några kvar att besöka, men får bli en annan dag.


Sen ska vi runt en gång till om några veckor där det lät hoppfullt ut, bara för att påminna dom att han finns och är intresserad...

Av Monica - 9 februari 2010 14:13

Min nya dator (1 mån) som jag köpte för att kunna plugga på distans var det nåt fel på redan från första början. Den hängde sig då och då och man var tvungen att starta om den.

Så ska ju inte en alldeles ny dator vara så jag lämnade in den där jag köpte den (lokalt som tur var) .


Nu har den varit borta i 3 veckor och det har konstaterats från tillverkaren att det verkar vara nåt fabrikationsfel som de inte lyckats åtgärda.

Ändå skickar dom tillbaka den till butiken för att deras policy är att man ska försöka åtgärda ett fel 3 ggr innan man får en ny dator.


Var så arg att tårarna nästan kom när jag var in till butiken idag för att efterlysa min dator.

De var väl hjälpsamma och ringde till tillverkaren och sa att nu fick dom skynda på det hela för jag behöver verkligen datorn och för att dom inte lyckades åtgärda felet förra gången.


Ska ringa själv till tillverkaren och fråga vad de håller på med...

Har börjat plugga nu och behöver verkligen datorn för min gamla slår av sig när som helst, är seg, saknar webcam mm.


Mycket pengar för mig som jag sparat för att kunna köpa en ny dator och så blir det så här...


Nu har jag fått avreagera min ilska och besvikelse igen...

Dags att ta nya tag...



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards