Monicas vardag!

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Monica - 15 februari 2010 21:00

Blivit kallare nu igen, -15 i skrivande stund. Temperaturen går verkligen upp och ner...


 Fick besök av Lena ikväll, trevligt!

Nu ska jag se på "Spårlöst" och sen är det väl nära att krypa till kojs...

Sov gott!

Kram*

Av Monica - 15 februari 2010 18:43

Var och gjorde mitt uppdrag som kontaktperson på eftermiddan.

Vi gick en sväng på stan och tittade och pratade.

Gick in på kvartersbageriet för att kolla om de hade glutenfria semlor i år också. Jodå.... Köpte hem en som jag ska äta i morgon.

Vår familj äter bara semlor en dag per år, och det är på fettisdagen!


Handlade på Coop forum på hemvägen. Där hade dom för medlemspris 2-pack semlor för 9.50 Köpte till barnen...

Köpte även hem bruna bönor och sidfläsk som blir morgondagens middag.

Hungrig var jag när jag kom hem men visste inte vad jag skulle göra för mat...


Blev en god omelett som jag fyllte med champinjoner, räkor, grön sparris, cocktailtomater, färsk basilika och gräslök.

Gott med omelett nån gång, och snabbt gjort... Kan ju varieras oändligt!

  

Av Monica - 15 februari 2010 18:39

Varit så himla härlig dag idag. Solen har skinit och -1 .

Jag och vovven tog oss en lång sparktur. Såg ett skoterspår som såg så inbjudande ut i skogen så vi svängde in där. Gick däremot inte att sparka på spåret men det gick rätt bra ändå.  Maja blir så lycklig när hon får springa lös i skogen! Har ju klippt ner henne så idag hade hon sin "lilla röda" stickade polotröja!  

  

Av Monica - 15 februari 2010 18:36

Gubben har ju varit här i helgen men åkte hem söndag fm för att meka med sin skoter. Han vill ju verkligen få igång den när det är sånt här vackert väder...

Inte lätt när man inte vet vad felet är...

Han ringde på em och sa han skulle komma till mig igen...gullet..

Gjorde denna goda middag som jag bjöd honom på när han kom.

Är kycklingfileér som jag delat på längden som jag stekte och kryddade med tandoori masala, vitlök och peppar. Gjorde en god sås av skyn och wookade grönsaker i alla de former och smaker till...Mums vad gott det var.

En middag med sting!

  

Av Monica - 15 februari 2010 18:34

Lördag på dagen gick vi ju några km efter en upplogad väg på isen som de gör varje år. Den är 11 km lång runt en ö. Här är ett par bilder!

    

Av Monica - 15 februari 2010 18:30

Lördagskväll efter middagen på Thai-garden for vi ut och körde på lite skogsvägar. Tycker det är mysigt på vintern. De var så fint plogade.

  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards