Monicas vardag!

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Monica - 16 februari 2010 19:26

   
 

Av Monica - 16 februari 2010 19:22

Fick ett par roliga historier av Sussi med e-mail:
 
Det var en kille som gick till tatueraren och bad att få en 100 kronors sedel tatuerad på det allra heligaste, men han tvekade och frågade varför.
- Jo jag har tre skäl.
För det första så gillar jag att hålla i en hundralapp.
För det andra så gillar jag att se pengar växa.
Och för det tredje så vill jag kunna ge frugan en hundralapp då o då  
 

Av Monica - 16 februari 2010 18:50

Reklamen är nu borta från min blogg, gillar inte principen att det ska kosta men man förstår samtidigt att de måste få in lite intäkter...

Av Monica - 16 februari 2010 18:39

Undrar hur många semlor som skumpar i magarna idag?


Var då gott med en semla iaf, årets enda blir det!

Bruna bönor och fläsk serverades till middag här, som säkert i så många andra hem idag! Tycker det är synd att barnen får det i skolan också för många har ju det som tradition hemma...

  

Av Monica - 16 februari 2010 13:47

Läste just aftonbladet på nätet och artikeln där en kvinna fick genomgå ett kejsarsnitt där inte bedövningen hade tagit.


(här kan ni läsa om henne)

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6613246.ab


Minns själv när jag skulle förlösas med mitt andra barn -91 i Umeå.

Jag skulle förlösas i vecka 30 med planerat kejsarsnitt då mitt vatten gick så fort jag ställde mig upp. Nu hade det blivit för trångt i livmodern när han inte kunde simma omkring i fostervatten.

Vattnet gick redan i vecka 19 så jag fick ligga i sängläge på sjukhus hela sommaren. Usch det var inte roligt...


Nåja, dagen kom för mitt planerade kejsarsnitt och de skulle söva mig så livmodern var ordentligt avslappnad och barnet skulle gå att få ut snabbare eftersom han var så liten.

De försökte söva mig men jag somnade inte in riktigt och det blev bråttom att få ut barnet så inte det skulle påverkas av narkosen.


Kände när dom snittade mig på magen, kändes som om någon hällde lut över magen, försökte skrika men kunde inte då jag hade tuber i halsen....

Fick ett pulsrus på över 200 fick jag berättat senare.


Svimmade av smärtan och vaknade när allt var över...

  


Blev en fin son som vägde 1240 gram och var 36 cm.

Han fick ligga i respirator och fick flera blodtransfusioner och sjukgymnastik då hans nacke och fötter var sneda då han legat för still i magen.


Han fick komma hem efter 10 veckor och då vägde han 2400 gram.

Nu är han 18 år och det har gått bra för han...


Läkaren pratade med mig senare och frågade om jag ville anmäla händelsen, men jag sa att skadan redan var gjord och att vi ju överlevde.... Ville bara glömma det hela och gå vidare... Det som är gjort är gjort tyckte jag....


Däremot så tog det länge innan mitt kejsarsnitt läkte.

De drog ut snittet på höftkammen där det sliter och rörs när man går.

Men de fick väl lite panik och bråttom kanske...



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards