Monicas vardag!

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Monica - 18 februari 2010 21:45



Min dator är nu tillbaka på sin plats och under mina fingrar!

Drygt fyra veckors väntan..

Det var tydligen ett produktionsfel på moderkortet. Så de har satt nytt moderkort , formaterat om hårddiskarna och installerat om programvaran.

Så nu ska den väl smida på fint!

Däremot är det ju ett jäkla jobb att installera allt man vill ha i datorn, msn, virusprogram, office mm...

Dessutom vill man ju "styla" datorn och skrivbordet som man trivs med bäst!


  


Gluttar samtidigt på filmen på 3:an, Flirting with Forty som jag sett nyligt, men den är väldigt bra!


Natti Natti alla i Cyberrymden!


                                    

Av Monica - 18 februari 2010 16:45

Berit hade en utmaning på hennes blogg att lägga ut en bild från 7:e mappen och den 7:e mappen. Var ju spännande att se vad jag hade för bild där!


Här är mitt bild-bidrag! Kanske fler bloggare som vill följa efter?


Det är mina knubbiga tår i vattenbrynet som jag tog i Juni -07 vid Pitsundet som är mitt favoritställe på sommaren!

  

Av Monica - 18 februari 2010 15:47

Var trevligt med en pratstund hos Lena, och gott med kaffe!


När jag kom hem satt jag mig ner och pluggade. Har skrivit 7 sidor A4 med anteckningar. Ska göra provet på datorn förhoppningsvist i morgon om min dator kommer då.

Blir spännande, läraren rättar det inom 2 dagar och då får man betyg på sin inlämning.


Nu har jag och dottern gjort middagen klar.

Blev att tärna tonfisk-kotletter och steka dessa tillsammans med röd paprika och purjolök.  Kryddat, hällde på lite mini-mat grädde och toppade med färsk koriander så klart. En kruka håller sig inte så länge så man får äta upp den på några dagar.


Barnen får pasta till och jag äter sallad till!

Här är en bild, jag tycker all min mat ser likadan ut på bilderna, men den smakar inte likadant som tur är!  


  

Av Monica - 18 februari 2010 10:22

Godmorgon!


Kallt ute idag också, men jag ska ta mig iväg till Lena och dricka lite morronkaffe iaf. Tur man har garage så man slipper tänka på att stoppa i motorvärmaren innan man ska någonstans!


Återkommer hit senare idag...

Ha en bra förmiddag!


                                      

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards