Monicas vardag!

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Monica - 21 februari 2010 21:34

Hon har ju en helt underbar röst denna 25-åriga tjej från Wales.

Alla har nog hört hennes låt Mercy spelas på radio.

Hon har bara släppt ett enda album, Rockferry och det var -08.

Men nu är hon på gång och spelar in en ny skiva som ska släppas troligen i slutet av detta år.

Denna låt är min favorit av de hon har gjort hittills.


Av Monica - 21 februari 2010 21:15

Gillar hennes röst och bluesstil skarpt. Vissa låtar tycker jag är bättre och vissa sämre.  Denna är i mitt tycke en av de bästa med henne.

Av Monica - 21 februari 2010 21:04

Sitter och lyssnar på youtube och tänkte dela med mig av lite låtar och artister som jag gillar!

Av Monica - 21 februari 2010 17:00

  Ibland är min vovve också så här busig och vill att man jagar henne runt, runt...   Hon har många leksaker, hon gillar nästan bara kramdjur i alla de former och sorter. Men hon har ju sina snart uttuggade favoriter förstås.

När hon ska äta så ska hon alltid busa med alla hennes djur och lägga dom runt matskålen. Kanske har hon dödat sina byten, hihi... Eller kanske vill hon bjuda sina vänner på middag!   

Inte alltid så lätt att veta vad de tänker, de små liven....    

                                                  

          

animations

Av Monica - 21 februari 2010 16:33

Kolla på denna fina sida vilka fina kristallsaker de tillverkar.

De graverar in foton och annat på kristall.

Ganska dyrt men himla fina, och bra presenter till bröllop osv...


http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=9603

Av Monica - 21 februari 2010 16:20


  


Söndagsmiddagen intogs på restaurang Tre Kronor där jag bjöd mina 3 barn på middag idag. De har ett stort utbud på maträtter så det är kanon när man är många med olika smaklökar och beroende på vad man är sugen på.


Jag och dottern beställde varsin "Biotallrik" som består av strips, wokad fläskfilé, lök, färska champinjoner och paprika. Till detta en onyttig med god bearnaisesås.   

Nu hör saken till att jag blivit allergisk mot färsk äggula på äldre dagar, så jag kan inte äta just nåt av den för då sväller mina läppar upp, det kliar runt mun och i gommen. Så jag smakde bara lite och tog en allergitablett som brukar hjälpa snabbt.

De har även alltid ett rätt stort salladsbord med olika tillbehör och nybakat pizzabröd till sina gästers förfogande.

Pojkarna tog pizza och skrovmål. Så nu är vi väldans mätta och nöjda!

                                             


18-åringen fick övningsköra så vi slog två flugor i en smäll, både körning och middag på en gång!    Gäller att vara smart!   


Ha en fin söndag!            

Av Monica - 21 februari 2010 11:29

Ja, vad ska man säga....

Tycker det var skit fram till 6:e låten, gruppen Timoteij, den låten var riktigt fin och kul när de spelade olika instrument... Roligt de gick vidare till Globen!

Sen var låt nr 8 med tjej-rockgruppen riktigt bra tycker jag. Ösig låt, attityd och en mycket bra sångröst, tuffa brudar!

De gick till andra chansen.

  


Hade ni några favoriter ?


Gjorde räckmackor till mig och barnen som vi åt framför tv:n. Bättre  än chips och godis iaf..


  


Av Monica - 21 februari 2010 10:29

Klev upp rätt tidigt idag också... Tog en dusch och nu sitter jag här...


Ska gå och fixa mig lite frukost och kaffe. Barnen sover än!

Alldeles tyst i huset, inte ens radion är på....

Känner mig inte helt Ok idag...


          

      Krya på dig Malin och ni andra som känner er hängiga!                                       

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards