Monicas vardag!

Alla inlägg under februari 2010

Av Monica - 23 februari 2010 17:38

En till sångare med en härlig röst och fina låtar i blues-stil.

Gillar speciellt denna låt och en låt som heter Ain´t going down this time.

Av Monica - 23 februari 2010 17:29

Detta är en underbar blueslåt som jag lyssnar på ofta.

Kenny Neal är sångaren!



Av Monica - 23 februari 2010 17:17

Jag och dottern åkte in till stan i eftermiddag för att köpa lite thai-kryddor, ris mm på Tamitas thai-shop.

Blev lite gott och blandat, bl a hennes egen hemmagjorda jordnötssås som hon har i frysen. Blir spännande att prova någon dag.


Blev att göra thai-mat idag då vi var så sugen på att prova lite av de nya kryddorna.


Hettade upp olja i järngrytan och stekte grön thai-pasta tillsammans med strimlat fläskkött, champinjoner, broccoli och färsk hackad chili.

Kryddade med thaikryddor, fisksås, thaikål och lät det koka ihop med kokosmjölk. Över detta rikligt med färsk koriander förstås.

Har köpt en ny kruka!  


Äldsta sonen kom lägligt förbi just när det var klart så han fick så klart äta här.


Nu ska jag snart hämta Dennis från sin praktikplats....

Av Monica - 23 februari 2010 12:48

Hemma från min "resa" till Älvsbyn igen, hihi...


Handlade lite mat på hemvägen, tänkte skotta gården, men jag frös så mycket.

Var -25 grader men solen skiner för fullt!


Pluggar lite och ska så göra ett par timmar till, sen dags att hitta på nåt till middag. Har inte tänkt så långt ännu.


Återkommer senare!             

Av Monica - 22 februari 2010 16:27

Det var mycket gott och trevligt på lunchen idag. Alltid kul att träffas och äta gott och surra lite...

                        

Är fortfarande väldigt mätt. Thai-mat är ju rätt salt och kryddad så man dricker mycket vatten efteråt och håller sig mätt länge.


Gjorde plättar med fiberhavregryn till barnen och de blev nöjda!


Nu ska jag iväg till gubben i älvsbyn. Vi har inte träffats på 8 dagar så det blir härligt att träffas igen.


Hoppas ni får en mysig måndagskväll i stugvärmen och glöm ej bort att titta på "Spårlöst" på tv ikväll ni som gillar det programmet!

Kram*

Av Monica - 22 februari 2010 11:15

Barnen går bara skola fyra dagar denna vecka. Sen är det sportlov fredag och hela nästa vecka! skönt för dom att få vila upp sig, de har verkligen haft ett tufft skolår med tidiga mornar, långa dagar och mycket läxor och prov.

Det är ganska tufft att gå skola, ingen lek...


Jag ska snart iväg och träffa mina väninnor på en lunch-date. De flesta hade ledig dag idag så det passade ju bra.

Blir lunch på Thai-garden där de har lunchbuffé som är väldigt god!

Av Monica - 21 februari 2010 21:34

Hon har ju en helt underbar röst denna 25-åriga tjej från Wales.

Alla har nog hört hennes låt Mercy spelas på radio.

Hon har bara släppt ett enda album, Rockferry och det var -08.

Men nu är hon på gång och spelar in en ny skiva som ska släppas troligen i slutet av detta år.

Denna låt är min favorit av de hon har gjort hittills.


Av Monica - 21 februari 2010 21:15

Gillar hennes röst och bluesstil skarpt. Vissa låtar tycker jag är bättre och vissa sämre.  Denna är i mitt tycke en av de bästa med henne.

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards