Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Snart helt insnöad!

Av Monica - 2 mars 2010 11:07

Suck, ingen rolig syn att titta ut, snöstorm och allt är bara vitt, vitt...

Har inte skottat gården än, orkar bara inte klättra upp med snöföraren....

Sonen ska på körskolan strax men när han kommer hem får vi nog hjälpas åt...

Taket borde skottas av igen också...

Tog lite bilder på morgonen!

Detta är utsikten från köket och vardagsrummet!


Skotern har stått orörd i en vecka, skoterspåren syns inte längre...  


Mina uthus har snö på taken...


Baksidan av mitt garage som är sammanbyggt med huset...

Dags att skotta av det platta garagetaket kanske...

        

 
 
Maya

Maya

2 mars 2010 12:54

Usch ja, vilket väder vi fick! Snöstorm! Det ska vara likadant imorgon men på torsdag lovar dom sol. Vi får hoppas det. Kanske vi skulle ta en fika igen då?????

Min stackars sambo får skotta allt. Han tog altantaket (det han kunde nå) iförrgår. Vi har fler ställen vi måste ta bort snön från. Bl.a platta garagetaket, här åxå. Vi tar oss inte alls till vedboden längre så vi kan inte göra mysiga brasor *snyft* Till veckan lovas plusgrader så innan dess vill jag ha bort det mesta som är på de platta taken iallafall. Men jag får ju bara se på, stackars sambon får utföra jobbet :(

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

2 mars 2010 14:31

Maya:
Det verkar aldrig ta slut,
Har just skottat halva gården, sonen får ta resten när han kommer hem från körskolan!
Såg också att solen skulle komma i slutet av veckan, hoppas, hoppas...
Jag och barnen hade tänkt ta oss till IKEA eller ske-å en dag i veckan. Bara för att hitta på nåt under sportlovet!
(troligen torsdag) Inget kul om det är snöstorm!
Vore kul med en fika i veckan, du kan väl komma eller jag till dig? Imorgon?
Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

2 mars 2010 19:11

Men vad roligt, jag har också funderingar på IKEA! Bara vädret blir bättre för jag vägrar köra i detta kaoset! Ske-å låter också kul, det var längesen man var dit. Undra om/hur Blomsterslottet har öppet??? :)

Fika, jaaa! Är det inte snökaos imorgon så kan vi ju ta det då! Spelar för mej ingen roll vart... :)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards