Monicas vardag!

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Monica - 7 mars 2010 20:40

Skulle så gärna vilja ha en eldkorg som jag kan elda i och grilla korv i.

Den kan man ju ha på infarten och elda i. Inte så lätt att kommas i djupsnön någonstans nu.


Jag skulle nog kunna göra en egen sån.

Kanske åker till gubbens jobb och får mig lite järnbitar och låna svetsen.

Vore kul med en egenhändigt gjord sån, och dessutom billigare...

  

Av Monica - 7 mars 2010 17:58

Nu blev jag nästan nostalgisk när jag läste och tittade på bilder av Aklejan.

Måste ta fram mina album med bilderna från torpet. Blev en hel del bilder under de 6 år som vi hade torpet eftersom det var vårt eget smultronställe. 

Vi fixade och donade en hel del under de åren och så klart man tog många bilder därifrån.

Av Monica - 7 mars 2010 17:49

Började att läsa om blomman Akleja som egentligen är en örtväxt sen jag varit inne på Malins blogg.

När jag var gift hade vi ju ett gammalt torp i Västerbotten och där planterade jag diverse gammeldags perenner och växter bland klipphällorna.

Speciellt aklejan var jag så förtjust i. Den blommade så vackert på dagen och slöt sig på kvällen. Den blommade hela sommaren.


Här kan du läsa lite om Akleja! Och här kan du se på en massa bilder av aklejor i olika färger och former!

                            

Av Monica - 7 mars 2010 16:31

Pratade med syrran i telefon och hon var hos hennes trevliga grannar Kenneth och Roger och grillade korv.

Blev ju så sugen och kände mig rastlös så jag bjöd in mig själv på korvgrillning   

Barnen ville också följa, så det blev att snabbtina en korvring jag hade i frysen.

Dessa tider måste man se till att man har korv i frysen om suget kommer, hihi...


Var en trevlig stund med mycket skratt och tjo...

  

           

Nu är vi hemma igen och dottern har gjort en pannkakssmet som är i ugnen nu.

Äldsta sonen kommer och äter med oss samt att han ska få ta hem ett par matburkar jag gjort åt han.

  

           

Av Monica - 7 mars 2010 13:21

Gubben och hans son kom i går kväll, vi såg på melodi festivalen på tv och så bjöd jag på räkor, ägg och rostade frallor, mums!


De åkte hem tidigt för han skulle koka palt och bjuda äldsta sonen och hans tjej på middag.


Har lite djupa funderingar om livet...

Börjar kännas lite tungt att inte ha någon vardag och inte kunna planera nåt tillsammans.... Man känner sig liksom ensam.... Åren går....

Undrar hur många som skulle kunna ha det så i flera års tid och bara ta dagen som den kommer och vara nöjd, glad och lycklig med det!


Jag försöker alltid att tänka att jag ska vara glad åt det jag har och inte sörja det jag inte har... Men det är inte så lätt alla gånger...


Ingen sol idag, saknar den.

Måste ut med vovven en sväng i alla fall..


Ha en fin söndag!    


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards