Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

eldkorg

Av Monica - 7 mars 2010 20:40

Skulle så gärna vilja ha en eldkorg som jag kan elda i och grilla korv i.

Den kan man ju ha på infarten och elda i. Inte så lätt att kommas i djupsnön någonstans nu.


Jag skulle nog kunna göra en egen sån.

Kanske åker till gubbens jobb och får mig lite järnbitar och låna svetsen.

Vore kul med en egenhändigt gjord sån, och dessutom billigare...

  

 
 
Maya

Maya

8 mars 2010 08:38

Det är ju SÅ snyggt och SÅ mysigt med Eldkorg!!!

Precis en sån som Du har på bilden har jag köpt i höstas, är jättenöjd och glad över att äga en sån. Köpte min på rea 595kr (kostade 1195 annars). Tyvärr är det ju som Du säger, för mycket snö för att få ut den just nu. Vad kul det vore med en egendesignad.

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Berith

Berith

8 mars 2010 09:25

Jag har varit på min gubbe om att
svetsa en sådan åt mig...då jag inte kan svetsa själv =))
Tycker de är super läckra =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

8 mars 2010 12:49

Maya:
Lyllo dig som redan har en sån korg!

Berith:
Du får köra på med gubben din lite till, hihi...
Önskar dig också en bra dag!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

gunsan

9 mars 2010 10:41

vilken bra ide...gör en själv ...naturligtvis dina vänner måste ju få en sådan designad Monica...det vore kul...ha ha kram G

 
Monica

Monica

9 mars 2010 13:17

Gunsan:

Ja, man kanske skulle slå sig på tillverkning och försäljning av eldkorgar, hihi...
Men man behöver material, plåtsax, svets och mycket annat...
Glad om jag lyckas få ihop en till mig själv! :)
Har gjort en ritning nu, men det blir nog en fyrkantig då de bara har 5 mm plåt på Kents jobb, den är för tjock för att kunna bocka den som jag vill !
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards