Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2010

Av Monica - 28 april 2010 21:44

Det är en del som läser min blogg som liksom jag äter glutenfri kost. Vissa även laktosfri också....

Jag brukar göra glutenfria plättar till mig som är jättegoda och smakar som vanliga. Just plättar är nåt som går utmärkt att göra glutenfria då de blir lika bra som vanliga med vetemjöl.


Så här gör jag:


3 ägg

6 dl mjölk eller laktosfri mjölk

3 dl glutenfri mjölmix

2 msk flytande margarin


Vispas ordentligt och gräddas som vanligt i margarin.

Av Monica - 28 april 2010 21:35

Jag tänkte göra full dag med pluggandet till middag idag, men fortsatte ändå...

Har just gjort klart detta prov och skickat in det för rättning. Tänkte att då kunde jag vara helt ledig i morgon för jag ska med fyra tjejkompisar och äta lunch på stan i morgon. Jag brukar ju unna mig en lunch ute på stan varannan vecka   .


"Svärmor" ringde ikväll och frågade om jag kunde skjutsa henne på apoteket i morgon och självklart kunde jag det. Hon är "barnvakt" åt sina barnbarn då Kents bror med fru (som bor i min stad) är utomlands en vecka. Hon bor ju i samma by som Kent så jag tänkte hon skulle komma och hälsa på mig och se var jag bor när hon nu bor i samma stad som mig en vecka. Lät inte som att hon skulle hinna i morgon så vi får se om det passar någon annan dag i veckan.


Det är tjejkväll på stan i morgon då affärerna har öppet till kl. 22.

De brukar ha det här i stan några ggr per år och det är uppskattat och det kommer tjejer i alla åldrar från våra grannstäder också då det går gratis bussar hit då.  Underhållning och erbjudandet brukar det bjudas på när det är tjejkväll på stan... Ska dit en sväng med min syster i morgon....


Natti natti mina vänner....

                                                   

Av Monica - 28 april 2010 15:12

Nu har jag pluggat färdig för idag, ska renskriva provet på datorn och skicka in det för rättning i morgon.

Trodde detta var det sista provet i medicinsk grundkurs men det var tydligen det näst sista + det muntliga slutprovet.


Blir färdiggräddade plättar till middag idag. Fyndade på Willy´s igår för 5 kr per förpackning med 8 stora plättar....


Solen skiner här idag men det blåser väldigt mycket och är inte så varmt som det ser ut...

Av Monica - 27 april 2010 10:10

Provade igenom alla mina jeans och byxor på morronen...Var runt 30 par och jag kunde ha knappt hälften, så resten satt jag längst upp i garderoben, sen jag slängt bort alla "kanvarabraatthakläder" som legat där orörda i flera år.

Ett par jeans ska syrran få prova, de kanske är i hennes stil. Hon är ju smal som en sticka nu sen hon började promenera 6-10 km  om dagen och minska på sina matportioner.... Tänk om man hade den karaktären...


Nu ska jag plugga ett tag, för att sen träffa henne jag är kontaktperson för.

Är sista gången vi träffas då hon nu bestämt sig för att klara sig utan hjälp, så jag ska bjuda henne på fika på stan.


Min älskade gubbe kommer hit efter jobbet. Jag ska snabbgrava strimlad lax som jag ska woka med grönsaker och göra pressad potatis till. Kanske även en god romsås...


Önskar alla en fin dag... Ska ta mig en kopp kaffe....

                                         

Av Monica - 26 april 2010 22:09

 Hade skrivit massor...och så blev det nåt fel på sidan precis som jag tryckte på spara inlägget...suck.... Det är så irriterande....


Gjorde en tonfisksallad till middag idag, enkelt och gott....


Just sett på Hollywoodfruar och jag tycker Maria Montazami är en så härlig personlighet som bjuder på sig själv....


Annars har jag suttit med dotterns dator ikväll, har nämligen formaterat om den då den var full av skräp och gick väldigt väldigt trögt.... Det var dags att tömma den... Laddade sen ner windows live och ett gratis-virusprogram som har fått bra omdömen. Avast heter detta program och de är ett av få gratisprogram som skyddar mot mer än bara virus.  Enkelt att ladda ner och enkelt att förstå då det även finns på svenska.  Man bör registrera sig om det kommer upp (om man vill ha det längre än en månad), men det var en enkel registrering...


Hade snart tänkt lägga mig för natten, men kom just på att jag tömt garderoben på alla mina jeans och byxor för jag tänkt rensa idag.

Glömt bort det, men orkar nog inte ikväll... Tänkte prova igenom allt men misstänker att det inte är så många brallor som passar på mig idag...Inte i morgon heller för den delen...:)


Suss gott allihopen........                   

                                                    



Av Monica - 26 april 2010 11:45

Känner mig lite stressad, för jag har inte kommit igån med pluggandet idag ännu.

Varit lite andra saker jag fastnat i...


Men nu måste jag sätta igång, känner min egen press att jag vill hinna göra denna kurs så gott som klar i veckan...


Ha en fin dag!

                                                  
                 

Av Monica - 25 april 2010 23:03

  

Av Monica - 25 april 2010 19:48

Idag var det soligt och fint ute. Jag och Gubben promenerade omkring i älvsbyn och fönstershoppade lite. Billigt och bra, hihi...

Kom ihåg att knäppa lite bilder, några bilder är från Storgatan som inte är så lång men rätt mysig med butiker av olika slag. Fina krokusar växte också i en blombänk på sidan om Storgatan.


      


      



Vi tänkte få oss en kopp kaffe på det mysiga järnvägscafét men det hade tyvärr söndagsstängt. Tog ett par bilder av den fina gamla stationsbyggnaden samt en bild på Älvsbyhusfabriken som ligger bakom järnvägsstationen.

Tänka sig, här kan man kliva på tåget varje dag och åka direkt till Narvik i norr eller ändå till Stockholm i söder, en resa på 84 mil.... En sådan resa gjorde ju jag och dottern sommaren - 07 och nattåget tog 11 timmar ner.


     

      



Vi avslutade vår helg tillsammans med ett skrovmål på grillen. De har glutenfritt bröd som man får om man säger till... Riktigt gott var det och kul att få maten serverad på en vanlig tallrik med vanliga bestick.    


       

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards