Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2010

Av Monica - 12 april 2010 09:01

Läste en glädjande nyhet i vår tidning i morse.

Vi ska få en sushirestaurang till vår stad! Blev så glad för det har jag verkligen saknat här...

De ska öppna restaurangen redan till försommaren. Gissa vem som kommer att stå i kö?   



Av Monica - 12 april 2010 08:53

Just gjort mitt muntliga slutprov i kursen Etik och Moral och fick betyget MVG på hela kursen, jättekul och jag är så himla glad!


Hann och bli ganska nervös för jag lånade dotterns dator och microfonen fungerade inte där så jag hade inget ljud. Fick min lärares skypenummer och fick ringa upp henne från min telefon, så det ordnade sig...


Skulle få en ny dator, men har inte hört något mer ännu från tillverkaren. Jag blir snart riktigt arg på dom. Att dom inte förstår att mitt behov är stort och att jag verkligen behöver datorn. Har man köpt en ny vara så förväntar man sig att man ska få snabb service och förståelse.


Ska nu plugga ett par timmar för att sen åka och hämta henne som jag är kontaktperson för och hitta på nåt. Hon är inlagd på psyket sen några veckor, men har frigång på dagarna. Kan vara kul för henne nu när hon orkar att komma sig ut lite....


Solen verkar kämpa för att komma fram till sin fulla rätt idag.... Hoppas den orkar igenom molnen...

Såg förresten ett vårtecken igår, en fluga som surrade mot den solvarma väggen...


Ha en fin dag!

Kram*                             

Av Monica - 11 april 2010 22:23

Vilken fantastisk dag vi haft idag, varmt och soligt...

Gubben skottade upp min uteplats idag, så nu har vi någonstans att sitta och njuta av solen...Bilder kommer...


Blev mycket körning idag, 24 mil...

Först till Drängsmark för att köpa en cykel till Kents son, sen till honom för att lämna sonen hos sin mamma, sen tillbaka till mig...

Vi har varit tillsammans sen i torsdags...nice   

Han åker från mig till jobbet tidigt i morgon bitt, är ju 7.5 mil från mig....


I morgon bitti har jag muntligt prov i webcamen, pirrigt, men mindre pirrigt än första gången iaf...


Natti natti...

                    

Av Monica - 10 april 2010 15:12

Vilken rysare det var på Talang på tv igår kväll.

Ojoj, vilken fin countryröst hon hade Moa som sjöng I´m a Country Girl. Hon var ju även med i programmet "mammas pojkar" där hon vann Tims hjärta.


För att inte tala om den 14-åriga talangen Jill Svensson som sjöng en operett.

 Det finns ganska mycket att läsa och lyssna av henne på nätet.


Den 38-årige tenoren Stephen Hansen  hade också en otroligt fin stämma.


Tycker dessa tre hade något alldeles extra och hoppas få höra mer av dom senare..


Roligt att se den tuffe Bert Karlsson fälla tårar, han är en riktigt mjukis ändå, jag gillar gubben, han är ärlig och rakryggad och är inte rädd för att visa sina känslor. Kanske att han kan vara lite mer finkänslig kan man tycka ibland.


Ha en fortsatt fin lördag!

Av Monica - 9 april 2010 18:36

Måste bara få skriva några ord om min underbara stekpanna!

Denna stekpanna är den bästa jag någonsin har haft. Den håller formen och fördelar värmen jämt och det man steker blir otroligt jämnt och fint stekt. 

 Jag har förbrukat oräkneliga stekpannor genom åren då de inte brukar hålla länge, både billiga och dyra...


Denna stekpanna har jag köpt på IKEA, och den heter IKEA 365+ och jag kan verkligen rekommendera den.

 De hade test på Plus just på stekpannor för ett tag sen och där vann ICAs panna testet. Den är säkert också bra men har ju inte provat den själv. IKEAs kom bara på 6:e plats i testet, men jag är jättenöjd iaf och har haft den över ett år...

Här kan du läsa om testet!

Av Monica - 9 april 2010 11:33

Har bakat en sockerkaka med hackad blockchoklad i som överraskning till gubben och hans son... Gubben jobbar full dag idag, och jag ska ta och passa på att plugga lite nu...

Till middag ska jag göra en god kycklinggryta med pommes som jag ska ha klart när han kommer hem... Kul att få överraska med middagen klar när han kommer hem från jobbet :)

  

Av Monica - 9 april 2010 11:11

Dottern ville så gärna göra broccolibiffar till middag häromdagen. Hon åt detta på IKEA när vi var där på sportlovet och tyckte det var jättegott.


Vi improviserade lite och så här gjorde vi...



1 dl havregryn och 1 dl mjöl fick svälla

kryddade med peppar, salt, persiallade, gräslök

Vi kokade 8 potatisar som vi lät svalna och skalade och mosade med gaffel

ca 300 g broccoli som jag lät sjuda lite mjuka och körde sen i mixern

1,5 dl glutenfri mjölmix eller 1,5 dl vetemjöl

1 litet paket hackad fetaost

2 ägg


Vi blandade ihop allt och klickade ut med skedar i stekpannan med smör.

Stekte ett par minuter på varje sida och sen klart...

Mycket gott var det. Om man vill kan man ju servera med stekt bacon eller korv.

    






Av Monica - 9 april 2010 11:07

Nu har jag fört över bilderna från mobilen till datorn.

Här kommer lite bilder från vår skoterutflykt långfredagen.

Blev väl 7-8 mil trevlig körning...



    

Hämtade barnen och vovven så tog vi bilen sen och grillade korv i grillkåtan vi har vid träsket i byn... 


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards