Monicas vardag!

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Monica - 10 maj 2010 19:54

Jag , dottern och sonen har varit på stan en sväng.

Dottern hade köpt en jacka för 600 kr men ångrade sig då hon tyckte det var för mycket pengar. Är ju annat hon behöver också... Klok flicka som tänker ekonomiskt :) Bra att dom lär sig tidigt att räkna ut vad pengarna ska räcka till en hel månad. Mina barn har tidigt fått lära sig att ta ansvar för pengar och vad allting kostar. De är verkligen inte bortskämda utan har fått klara sig med det dom får. Tar pengarna slut när det är för mycket månad kvar av pengarna så får man vackert klara sig ändå och kanske avstå från vissa saker.


  


Nyss var det förbi tre små söta barn som undrade om jag ville beställa någon fisk till midsommar! De sålde för fotbollslaget tror jag det var.

Perfekt ju... De hade flera olika sorter, och jag fastnade för varmrökt lax med chili/lime.  Barnen levererar laxen veckan före midsommar. Suveränt....:)



Av Monica - 10 maj 2010 19:44

När sönerna var små hade vi ofta picknick inomhus på en filt när vädret var dåligt, eller framför nåt speciellt program.

Vi tyckte alla det var riktigt mysigt....

Hade en rätt cool frisyr här...Tror jag nyss varit hos frissan.

Året är nog -93.

Sönerna är nog två och fyra år gamla, och jag är ska väl fylla 25 år.

Är så väldigt smal här, då jag inte är frisk. Gick ju med oupptäckt celiaki i fyra års tid, och vägde som minst 43 kg.


  

Av Monica - 10 maj 2010 19:39

Myser här i soffan med min äldste son.

Kul att se vad man hade för möbler , på väggarna och så...

Vi har hunnit byta soffa 3 gånger efter den där grå i skai. Nu har vi den bästa soffan någonsin, en riktig tv-soffa med mjuka kuddar, en vanlig divan och en dubbeldivan i andra hörnet. Det kanske blir svårt att få den att passa in någon annanstans då den tar sin plats. Men jag vill gärna ha den med om jag flyttar...

Året är 1992, sonen är 3 år och jag är 24 år ung, smal och snygg...

  

Av Monica - 10 maj 2010 19:31

Mina barn har för det mesta sovit middag ute i vagnen, året runt.  De har mått så skönt där nerbäddade i sin vagn.


Här har min lilla dotter just vaknat och har rosiga kinder och nästipp.

Året är 1995.


  

Av Monica - 10 maj 2010 19:28

Min dotter döptes här, söt som en karamell...

Det var en varm och svettig höstdag på församlingsgården.

Dopklänningen var jättesöt och vi lånade den av kyrkan som hade flera som de lånade ut, då vi bara hade en klänning med fastsydda blå band från sönerna.


  

Av Monica - 10 maj 2010 19:24

Hur många har lyckats fånga sitt barns fösta steg med kameran? :))

Jag lyckades med min yngre son. Höll just i kameran och han ställer sig upp och går några stapplande steg....Lycklig är han :))

 Här är bilden på hans första steg vid 18 månaders ålder. Ser ut som att han jublar :)  


  

Av Monica - 10 maj 2010 14:37

Jag tittar här beundrande på när min morfar Rolf spelade fiol. Han var en duktig fiolspelare och snickare. Brukade hänga med han i hans "snickarboá".

Min morfar kunde även stilla blod, men nämde det aldrig högt för någon, utom gjorde det i tystnad när det behövdes.

Han gick tyvärr bort alldeles för tidigt 69 år gammal och jag var bara 7 år.

Minns när beskedet kom som om det vore igår....Önskar han hade fått leva mycket längre...

  

Av Monica - 10 maj 2010 14:32

Jag och min 2½ år yngre syster är här hos vår mormor o morfar på besök.

Jag är nästan 5 år och min syster är 2½ år gammal.

Titta vilket fint virkat halsband jag har. Dessa var väldigt populära då, virkade runda i silvergarn med en pärla i mitten. Jag älskade smycken redan på den tiden:)

  


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards