Monicas vardag!

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Monica - 10 maj 2010 14:22

Nu har jag scannat in lite fler bilder till datorn, är så kul att titta på sina gamla foton. Det är tur man har foton att gå tillbaka till för annars skulle man inte komma ihåg mycket, hihi...


Här är jag som 15-åring och just då körde jag den romantiska looken med mjuka lockar i håret, hårband och virkad spetskrage :))

  

Av Monica - 10 maj 2010 11:36

Nu är jag äntligen klar med kursen i Medicinsk Grundkurs, och jag känner vad skönt... Det var en intensiv och jobbig kurs då det var så otroligt mycket man ska lära sig om hela kroppen, från celler till skelettets delar.


Hade den muntliga slutexamen i morse, och jag var så otroligt nervös.

Gjorde mitt bästa men det gick inte som jag tänkt mig, blev stillestånd i hjärnan flera gånger när  jag skulle ge förklaringar på olika begrepp och frågor.

Därför slutade mitt betyg på VG trots att jag hafT MVG på alla mina skriftliga prov. Förstår att det blev så då jag måste kunna ge förklaringar att jag förstått allt jag skrivit.

Nu blir det att dra ner på mina krav så jag kan förklara även muntligt det jag skriver.

Annars blir det ju mer jag skriver på proven, ju mer måste jag förklara muntligt och det klarar jag inte av.

Är nöjd med resultatet i alla fall, och nu är det dags att börja med kursen "Palliativ vård", vilket innebär vård i livets slutskede.


     


Solen skiner och det är en underbar dag. Har haft besök av Gunsan som kom körandes på hennes fina motorcykel. Åhh, vad jag saknar min motorcykel såna här dagar...... Hoppas jag kan köpa en igen inom snar framtid.... Här kommer ännu en gång en bild på min gamla "Blackpearl", jag får titta och minnas våra fina glansdagar tillsammans:))

  

      

Här är en bild på Gunsan och hennes "Gullan"                            

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards