Monicas vardag!

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Monica - 12 maj 2010 23:02

I morgon har vi planerat att premiärgrilla middagen ute.

Har haft en oxfilé i frysen länge som jag köpte när det var riktigt billigt, kring nyåret tror jag.

Håller på att tina den i kylen och ska marinera den och göra grillspett med tärningar av filén , färska champinjoner och lök.

Längtar verkligen, var länge, länge sen mat åt oxfilé.

Har grillat det en gång ute för flera år sen, och minns att det var bland det godaste jag ätit. Smaken blev obeskrivbar när man kolgrillade den.


På fredag åker Kent, jag och barnen till grannstaden norrut för att leta en studentkavaj till sonen.  Var slut i hans storlekar till vettigt pris i denna stad.

Kanske blir det även att luncha där....


Nu är det nattinatti för oss...

Ha en underbar Kristi Himmelsfärdsdag i morgon mina vänner...


                      

Av Monica - 12 maj 2010 22:58

Min gubbe vill ju som sagt inte vara med på bild på internet, så jag tog ett foto utan huvud, hihi...

Skjortan är i en snygg syrénlila färg i linnetyg. Tyvärr kom inte den fina färgen till sin rätt på fotot. De svarta jeansen fick han också, och det passade fint ihop. Han blev verkligen fin i kläderna!

Såg att hans tatuering på armen är delvis i samma färg som skjortan, matchande , hihi


  

Av Monica - 12 maj 2010 22:48

Har önskat mig ett sköterskeklocka att ha på jobbet, och gubben sa att han ville köpa mig ett sånt. Blev sååå glad! Snäll han är min gubbe...


 Beställde detta på Tradera av en säljare som säljer nya klockor. Valde en modell av silokon där man kan trycka ut uret och rengöra själva hållaren. Man fäster klockan med en nål på tröjan och uret är upp och ner så man ser tiden uppifrån. Fiffigt!  Beställde en klarröd men på bilden ser den orange ut. Dessa finns i alla möjliga färger. Fick den för 69 kr + porto 24 kr.


Den första jag fick hade urtavlan krossats med posten, men fick en ny direkt hemskickad av säljare. Schysst säljare.

Säljaren heter Queen of Asia på Tradera och du hittar säljaren här!

Klicka på dennes annonser om du vill se klockorna.


    



Av Monica - 12 maj 2010 22:30

Gubbens glasögon gick sönder idag på jobbet, så han var tvungen att åka tidigare från jobbet hit till en optiker för att få dessa fixade.


Rörmokaren var här idag och installerade en kran på utsidan av mitt hus, så gubben tvättade bilarna medans jag gjorde en smaskig tha-gryta med rödcurry, kyckling, champinjoner, bambuskott, ananas och lite annat smått och gott i.


Tårtan jag gjorde igår till gubben blev hus smaskig som helst. Denna gång provade jag att hacka mörk blockchoklad också och det passade utmärkt med björnbären och grädden.

Här kommer en bild! Glutenfri gjorde jag den givetvis då detta är min favorittårta :)


Den fina brickan köpte jag på Dollar Store för bara 10 kr. De har olika fina mönster och färger på dessa. Denna är riktigt sommarfräsch och med handtag på sidorna!


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards