Monicas vardag!

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Monica - 15 maj 2010 18:20

Jag och dottern har hyrt filmen Avatar och köpt lite godsaker tills i kväll då vi ska ha minibio :)


Blir spännande att se denna film, gillar normalt inte denna typ av film, men av reklamen jag sett av Avatar så verkar det vara en rätt fin film...

Vi får väl se....


Gubben och hans son kanske kommer senare ikväll om han orkar (febrig och hängig än) så ska vi köra ner på stan och kolla Cruisingen....


Då får vi se många läckra bilar, kanske en sån här! :) (min son på fotomontaget)


  

Av Monica - 15 maj 2010 18:14

Helt otroligt vilken härlig försmak av sommaren vi haft idag.

Jag och dottern har krattat baksidan, suttit ute och njutit, hälsat på min syster och min mor. Slutligen åkte vi till mitt favoritställe i denna hemstad.


Det var härliga varma vindar, har längtat hela vintern till detta favoritställe.

Längtar tills jag tar med picknickkorgen och en filt och kan sitta här längre.


Vovven Maja blev också salig när vi närmade oss stället med bilen. Hon sprang omkring och doppade sina små tassar i det kalla vattnet.... Så modig var inte jag...


Är alltid så roligt att fotografera där så jag har en hel del bilder från mitt favoritställe... Här är några av dagens bilder, visserligen bara tagna med mobilkameran, men har ändå en av de bättre kamerorna på mobilen då jag gillar att fota, helst spontant....

              

Av Monica - 15 maj 2010 11:00

Denna lördag hoppade man upp ur sängen för att kolla om vädret verkligen var som de lovat tidigare i veckan... Jodå...Strålande sol och 20 grader varmt:))


Har nån liten snöfläck kvar på gården men idag kanske det försvinner....

Sitter ute vid min lilla cafégrupp och dricker kaffe och skriver....Smidigt med  en laptop och trådlöst internet...:))

Däremot speglas det av solen så man ser inte så bra på skärmen.


Sköna toner av Norah Jones senaste skiva strömmar ut genom altandörren, härligt , nu fattas bara en mjukglass :)) Man blir så sugen på mjukglass vid sånt här väder.... Kanske det blir årets första idag....


Var meningen att gubben och hans son skulle komma idag, men vet inte hur det blir då han kände sig krasslig igår och har feber och känner sig krasslig idag... Stackars plutten...:(


Hoppas detta vädret är hos er alla denna lördag och att ni får en fin dag...

Kram

            

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards