Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Underbara lördag

Av Monica - 15 maj 2010 18:14

Helt otroligt vilken härlig försmak av sommaren vi haft idag.

Jag och dottern har krattat baksidan, suttit ute och njutit, hälsat på min syster och min mor. Slutligen åkte vi till mitt favoritställe i denna hemstad.


Det var härliga varma vindar, har längtat hela vintern till detta favoritställe.

Längtar tills jag tar med picknickkorgen och en filt och kan sitta här längre.


Vovven Maja blev också salig när vi närmade oss stället med bilen. Hon sprang omkring och doppade sina små tassar i det kalla vattnet.... Så modig var inte jag...


Är alltid så roligt att fotografera där så jag har en hel del bilder från mitt favoritställe... Här är några av dagens bilder, visserligen bara tagna med mobilkameran, men har ändå en av de bättre kamerorna på mobilen då jag gillar att fota, helst spontant....

              

 
 
wiper

wiper

15 maj 2010 18:54

Vilken härlig dag du och dottern haft. Jag blir lyrisk när jag ser strandremsan. Så där tunnt klädd kan vi inte gå här än och det är lite konstigt för det brukar vara full sommar vid det här laget. Fin bild på dottern och vovven och även på dig.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 maj 2010 00:16

Wiper:Detta är första dagen vi haft så här varmt,och det kändes fantastiskt! Snöfläckar finns kvar lite här ännu, men nu åker det nog fort bort! Vi har verkligen haft en underbar dag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

16 maj 2010 11:55

Sköna bilder! Man får nog söka sej dit själv också nån dag, ska vi ta en picnic ihop nån dag? Så mysigt med sommarvarmt och solsken! Bara mjukglassen som saknas...

Härliga bilder på Er allihop! Men Kent saknas ju... ;)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

16 maj 2010 16:23

Maya:
Ja, vi kan säkert ta en sväng dit någon dag när det är härligt väder!
Första mjukglassen är avklarad, lika god som jag minns den....Mmmm
Kent är inte med på dessa bilder, och omän han varit det så vill han inte vara med här på bloggen..:(
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards