Monicas vardag!

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Monica - 17 maj 2010 18:01

Pluggat större delen av dagen idag, men kunde sitta även ute en stund och läsa. Annars blir det jobbigt för nacken och ögonen när det bländar i solen.


Gjorde stekt pangasusfilé , kokt potatis, morötter och romsås till middag idag.

Fiskfilén kryddade jag med salt, citronpeppar och lemondill krydda .

Lemondillkryddan kan jag verkligen rekommendera till fisk.

Beställde den på svampbutiken där jag brukar beställa lite ovanliga kryddor.

Brukar även beställa deras smaksatta kaffe som jag tillsätter en matsked av när jag brygger kaffe ibland.


Presenter till dom som har allt är perfekt i form av goda kryddor, the eller smaksatt kaffe.

                                        

Av Monica - 17 maj 2010 10:35

Vaknade med ett ryck klockan 02 i natt av att det smällde något kopiöst.

Det var åskguden som gjorde uppror där uppe....

Regnet öste ner som om hilmlen var öppen (det kanske det är också;)

och det blixtrade och smällde som bara den...


Drog ur alla kontakter till dator, tv modem osv...

Sonen kom springandes ner från trappan och tyckte det var lite läskigt.

Vi satt uppe en liten stund, och gick och la oss igen när regnet lugnat ner sig, lever om mycket på övervåningen då det regnar så här kraftigt mot plåttaket.


Tyvärr verkade de kalla molnen ha vunnit kampen där uppe, för idag är det lite svalare luft, men ändå kring +15 grader...


Nu ska jag sätta igång med pluggandet på allvar....

Ha en fin dag!

                

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards