Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Monica - 20 maj 2010 20:50

Det är så kul med lite färg i blomrabatten vid huset.

Påskliljorna och Pingstliljorna blommade för fullt igår när jag tog dessa foton.

Redan idag har påskliljorna börjat vissna av värmen mot husväggen. Pingsliljorna däremot är fina än. Kanske därför de heter pingstliljor då pingst är senare än påsk!! Jag tycker pingstliljorna är snäppet vackrare med sina två färger....


      



Av Monica - 20 maj 2010 20:47

Var ut och cyklade med vovven härom kvällen. Vi parkerade cykeln och gick även i skogen precis ovanför mig där min bys kyrka ligger. Den är stor och rätt vacker.. Ni ser baksidan av kyrkan skymta mellan träden....


  

Av Monica - 20 maj 2010 20:45

Två middagar denna vecka har jag ätit tonfisksallad till middag. Jag älskar verkligen denna goda sallad och barnen också. Synd bara att jag blir hungrig så fort efter sallad.   

Av Monica - 20 maj 2010 20:42

Blev så glad när jag såg denna söta 10-liters hink på Dollar Store för ett tag sen. Kunde förstås inte motstå den!

Passar verkligen sommaren till...Bara 20 kr kostade den och jag ångrar att jag inte köpte fler. Hade varit en kul present att ge bort... Den fanns i olika härliga färger och mönster!


  

Av Monica - 20 maj 2010 20:41

Precis som de lovat ikväll, så kom regnet till slut.

Bara ett snabbt skyfall, så det var ingen fara... Mörkt blev det...


  


Av Monica - 20 maj 2010 20:31

Solen har lyst hela dagen i dag också, jag har varit utan bil och det har varit riktigt skönt. Har haft ro i kroppen att bara ta det lugnt och njutit av dagen här hemma.

Tvättade mina trädgårdsmöbler till altan på baksidan. Igår försvann äntligen den sista snöfläcken från min altan där bak.


Vi grillade till middagen där bak och jag och barnen satt ute och åt.

Hade gjort en marinad av tandoorikrydda, vitlök, olja, soja och lite honung till kycklingen. Blev himla gott, är så kul att hitta på goda marinader själv.

Maten smakade superbra och jag avnjöt den med en iskall öl, mums....


              

Av Monica - 20 maj 2010 08:34

Blev väckt av gubben i morse, alltid lika kul att vakna till hans ljuva stämma..;)


Har inte haft någon hemtelefon på hela veckan, troligen är det åskan som förstört kopplingsdosan . Ringt Telia tidigare i veckan för att felanmäla men det har varit så långa telefonköer så jag har inte orkat sitta och vänta.

Provade igen i morsen klockan 8 och det är tydligen då man ska ringa, för jag kom fram direkt :))


Mycket trevlig man som hjälpte mig igenom kopplingsdjungeln, så nu fungerar min hemtelefon igen.


Solen skiner även denna dag, vilket härligt väder vi haft hela veckan:))

Hörde att regnet kommer i eftermiddag eller kväll, så vi får väl se....


Tagit upp kycklingfileér som jag ska marinera och grilla ute till middag, lite korvar, majskolvar och en rotfruktsgratäng och BBQ-sås till.... Kurrar i magen bara jag tänker på det ;)


SKickade in prov 2 i denna kurs i går kväll, men har inte fått det första rättat ännu.... Måste skriva dit och trycka på...alla prov ska vara rättade inom 48 timmar på vardagar.


Nu ska jag hoppa i duschen så dagen kan börja...


              

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards