Monicas vardag!

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Monica - 1 juni 2010 18:39

Allt var bara fint med lilla Maja idag på hälsokontrollen, skönt....

Pigg och alert och har förhoppningsvist många år kvar... Hon har inte ens en gnutta tandsten den lilla pudeln, annars brukar tänderna fara illa på småhundar...


Nu har både bilen och hunden gått igenom besiktningen, nu är det bara tanten som fattas... Har tänkt att beställa tid på apoteket och göra deras hälsokoll.

Tveksamt om man går igenom... midjemått långt över det rekommenderade, snarkningar och andningsuppehåll...


  


Pluggade i den nya kursen när jag kom hem, och måste säga att hittills av vad jag läst så är det urtråkigt. Bara om lagar, paragrafer, Lex Maria och Lex Sarah och socialtjänstlagen och gud vet allt vad som finns....

Det snurrar av lagar och paragrafer i huvudet. Hoppas boken blir mer intressant än så här.... Det tar emot att läsa vidare... Men i morgon har jag bestämt mig för att vara klar med första provet i kursen, så det är bara att bita i äpplet och kämpa på....


                                       


Satt mig på altanen på baksidan i solen för en stund sen och skulle lägga mig ner och vila ryggen. Somnade och vaknade av att jag snarkade och telefonen ringde. Var helt dyngenvild, hade nog sovit en bra stund på det hårda trägolvet, hihi.... Hade haft händerna under huvudet, så de hade somnat också....



  



Jag och dottern gjorde en supergod kycklingsallad till middag idag, mums.....

Nu ska jag glutta lite på tv.... Sixteen and pregned....:)


      

Av Monica - 1 juni 2010 10:14

Vår vovve Maja börjar bli gammal, så jag har beställt tid för henne för hälsokontroll. Hon har inga besvär, men vill kolla iaf. Speciellt så att hon inte har några knölar i brösten, känns nästan så ibland.


Om en stund åker vi, hoppas att allt är bra med lilla vovven...


Nu ska jag ta morronkaffet i min paviljong! Hihi, det låter lite kul!


Kram på er alla...

              

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards