Monicas vardag!

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Monica - 4 juni 2010 17:08

Delar med mig av en helt underbar låt i mitt tycke....


Av Monica - 4 juni 2010 16:49

Hemkommen efter en dag på stan med röjarpriser.

Fyndade ett mineralrouge med borste av märket Lóreal för 20 kr som jag tittat på tidigare. Nu slog jag så klart till :)

Även en bodylotion med solskyddsfaktor för 10 kr hamnade i fyndpåsen.

Jag och dottern köpte tillsammans ett solpuder med inbyggd borste för 59.50


Sen blev det nässpray och värktabletter som kan behövas ha hemma också.

Inga fyndpriser på dessa, men ändå de billigaste .:)

Har haft detta nässpray tidigare och tycker det funkar jättebra.

  



Bjöd dottern på thailändsk lunchbuffé på stadens ena thai-restaurang.

Jag var inte nöjd med maten då den var bara ljummen och köttet  lite segt.

I fortsättningen blir det vårt vanliga beprövade thai-ställe där maten alltid är god och varm.


När vi ätit satte vi oss på en parkbänk på torget och blickade över huset jag bodde i när jag var 1-4 år gammal. Har en del fina barndomsminnen från den tiden, och huset är verkligen fint och centralt till.  På baksidan var ingången och bakgården där jag brukade leka...

Detta torg var samlingsplatsen för alla raggarbilar och ungdomar på den tiden. Så alltid fart, fläkt och läckra bilar....

När mina föräldrar någon gång behövde barnvakt öppnade min far fönstret på gaveln och busvisslade.

Det bodde en ung tjej i lägenheten mitt emot vår gavel, som brukade komma över och sitta barnvakt åt mig och min syster när min far visslade...

Ja, det var tider det ;)

Min mors faster ägde huset som hade 4 lägenheter. Min mor o far blev erbjudna att köpa fastigheten när hon skulle sälja, men de avböjde då de ville ha ett hus med friare läge.

Vi bodde på övervåningen och under i hörnet var det en kiosk där jag brukade få hårda, gamla karameller. Mina mjölk-tänder flög i tidig ålder kan jag säga! :)


  



Dottern har just åkt till sin far över helgen, och jag sitter och inväntar gubben.

Han har köpt en cykel på blocket som han håller på att fixa till hemma nu.

Cykeln ska han ha hos mig så vi hoppas det blir fint väder i morgon så vi kan cykla hela dagen. En picknickkorg hade vi tänkt packa med....


Av Monica - 4 juni 2010 11:46

Hittade en länk på min bloggvän wipers blogg, där man kan göra roliga fotomontage. Länken finns här nedan också!  Tack för tipset, wiper:)


Men här kan du gå in på fotomontagesidan och leka:))




(Har tagit bort bilden jag gjort som jag visade här nedan, då min gubbe blev kränkt för att jag publicerat en bild där han var med, trots att han sagt att han inte vill vara med på bild på nätet. Väldigt tråkigt tycker jag, när han är en stor del av mitt liv...Men....



Av Monica - 4 juni 2010 11:22




Skönt att det är fredag och helg!

Gubben kommer ångande i kväll, härligt!

                          


Sitter och väntar på att min dotter ska komma hem från skolan. vi ska nämligen på stan då det är den stora röjardagen idag.

Det brukar vara många bra erbjudanden och en mysig stämning på stan.


Vädret som såg hoppfullt ut på morgonen har tyvärr gått över till regn.

Synd, men bara hoppas det vänder snart... Efter regn kommer sol...förr eller senare iaf :)


Ha en fin dag alla härliga människor!

                      

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards