Monicas vardag!

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Monica - 6 juni 2010 20:01

Ja, så var den här helgen också slut, de går så fort...


Igår var vi till stan en sväng, blåste för mycket för att cykla, så vi tog bilen.

Vi drack kaffe och åt en räkmacka där. Åkte vidare på lördagsloppisen innan de stängde. Hittade inget i vanlig ordning. Är nog inställd på att inte dra hem fler grejer, då jag har nog fullt i huset, och kanske dessutom ska flytta.


  




                           


Gjorde GI- middag bestående av grillad kycklingfilé med wokade grönsaker.

Till frukost åt vi också GI-mat. Blev omelett med färska champinjoner, purjolök och tomater.


På kvällen åkte vi in till stan och såg bion "Kommissarie Späck" som är en parodi på kommissarie Bäck. Tyckte inte den var särskilt bra, men är alltid mysigt att gå på bio iaf.



                                                 


Kents äldsta son och hans tjej kom förbi en sväng sen, de skulle gå på den sena föreställningen och se samma film.


Hade tinat räkor som vi åt ganska sent tillsammans med ägg och majonäs.


Kröp sen ner i sängen och tittade på filmen "Sherlock Holmes" på datorn.

Orkade bara se halva filmen innan vi somnade...



                                   



Gubben åkte hem till sig idag på eftermiddagen, och dottern kom hem från sin pappa.

På eftermiddagen har jag skruvat i en cykel som dottern kan cykla med, bytt sadel, pumpat däcken och smörjt upp den.

Har även planterat 4 potatisar i 4 svarta hinkar. Blir väl inga mängder, men kan vara kul och se det växa och smaka sin egen färskpotatis så småningom.




                                     


Kanske jag och dottern ser filmen "It´s Complicated" strax. Har lånat den av min syster och det är en av de bästa filmer jag sett på bio. Ser den gärna igen.

Köpt en mörk 80% chokladkaka som jag ska ta lite av med en kopp kaffe....


                  


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards