Monicas vardag!

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Monica - 7 juni 2010 22:44

Vi hade en mycket trevlig dag jag och dottern när vi besökte några av våra fd stuggrannar.


Vår fd stuga är ursprungligen från sekelskiftet, men det byggdes till en övervåning på 40-talet. 

På 60-talet var det även en lanthandel i huset.

Stugan ligger i en mysig by med ca 20 året runt boende hushåll, där de flesta har stora hemman med tillhörande mark och skog. Alla har nog en traktor i denna by :)

Det är rymligt med 4 rum och ett litet kök.

Vi gick runt och kollade lite där ute, och det ser ut i stort sett som när vi lämnade det, samma grejer.... Däremot så är de nya ägarna som bor i Norge bara där ett par ggr per år, så det har vuxit igen en del på gården.


Här är lite bilder som jag tog i dag. Det är så öppet och vackert i Kåge-dalen, som inte gör sig rättvisa på dessa foton.


   


Denna bild är från baksidan av vår fd stuga. (den till vänster)

Den står högt och fint på berget, och man har en vacker utsikt mot byn och solnedgången.

Jag är så sugen på ett torp igen så det kan ni inte tro...spanar och spejar...





                         



Har börjat med GI- kost, och här är en bild av frukosten som bestod av omelett med färska champinjoner, tomater, ost och purjolök.

Gott, men lite ovant att äta så kraftig frukost som är mer som en lunch i mitt tycke. Kanske jag börjar med en lite enklare frukost, men inte lätt när man inte får äta bröd.




Dagens GI-middag bestående av grillat kött, rostbiff, fetaost med oliver och körsbärstomater. Jättegott, och helt otroligt nog så är jag fortfarande mätt!!!   Annars brukar jag oftast vara hungrig på kvällarna...

Men det sägs ju att man håller sig mättare av proteinrik och fet mat.



Har varit ut på en rask promenad med en väninna ikväll, och nu är det snart läggdags för min del...     


Av Monica - 7 juni 2010 11:03

Borde plugga idag egentligen, men tar ledigt idag...

Jag och dottern som är ledig idag tänkte nämligen åka till västerbotten på en dagstur och hälsa på våra fd grannar i Kusmarksliden där vi hade vårt torp när jag var gift.

Blir kul att träffa dem igen, var väl ett år sen sist.....


Steg upp tidigt i morse och ringde min läkare.

Hela förra veckan hade jag väldigt ont åt vad jag trott varit gallan.

Har kramplösande medicin som brukar hjälpa, men nu har det inte hjälpt.

Dessutom har jag fått mycket halsbränna.

Blev nästan orolig att jag hade fått kärlkramp eller nåt...

Min läkare säger att det är min magmun som spökar, det har han misstänkt sen förra gången jag sökte hjälp för två år sen.


Nu ska jag få nya tabletter iaf som jag ska äta i 8 veckor till att börja med.

Hoppas det hjälper, för det gör så vansinnigt ont när jag får kramperna, speciellt jobbigt när de kommer dagligen numera.


Ha en fin dag, kanske återkommer med bilder om jag kommer ihåg att fota nåt idag!

                              

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards