Monicas vardag!

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Monica - 30 juni 2010 19:55

Kan tipsa om Alterhedens gårdsbutik där de säljer lite roliga produkter, samt tillagar det mesta själv från naturliga och egna råvaror. De har även e-handel där man kan skicka efter b.la . deras goda hemlagade marmelader i fina burkar.

De har butiken ute på landet där det är självbetjäning och man skriver upp själv det man handlar och stoppar pengarna i en låda i väggen. De har även lite fika så man kan ta en fika där.

 Kul att det funkar och att folk är ärliga:))

                              

Av Monica - 30 juni 2010 19:06

Oj, vad veckorna går fort...fortare än vanligt känns det som. Tänka sig redan juli månad och vi går mot mörkare tider;)


Jobbat idag, vi åt surströmming där till lunch tillsammans med de boende. Åh, vad det var gott, man höjdes nästan till skyarna :))

Dessutom serverades svenska jordgubbar med grädde och glass till dessert:)

Underlättade en hel del med surströmmingsfileér för oss i personalen, är jobbigt att bena dessa till 15 surströmmingsgillande boende:)


                      

  


När jag kom hem blev jag lite slö. Hade tänkt plugga hårt i kväll , men tiden gick till att ordna med papper och lite av varje som ska skickas in till facket.

Är hungrig men vet inte vad jag ska hitta på...Orkar inte, så det enda jag ätit till middag än är lite cashew-nötter :))  Barnen är borta så det blev bara jag hemma till middag, och då orkade jag inte börja med nåt....


Blev mulet ute, myggen är som galna, är kanske åska och regn i luften.

Vilken himla tur att jag klippte gräset efter jobbet igår, snaggade det riktigt kort denna gång...

                           

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards