Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Blandad kompott och klädnypeklänning!

Av Monica - 7 juli 2010 21:52

  


Nu har klädnypeklänningen kommit som min bloggvän wiper sytt och gett till mig!

Den var ännu finare i verkligheten än de bilder jag sett.

Blev verkligen fint på baksidan av trädgården där den svajar med sina glada färger på torkvindan!  Hon är verkligen duktigt på att sy!

Tack än en gång Malin!


  

Fick även ett supergulligt hänge i form av en ängel som man kan hänga på ett halsband, väska eller dylikt som Pisan gjort.

Turkos är en av mina favoritfärger i sommar.

Jag har även beställt ett armband och örhängen i turkost av Pisan som är jätteduktig på att göra smycken.

Blir väldigt spännande när de kommer hem, då kan jag matcha alla smycken ihop!






  

Denna fina kaffebryggare i porslin har jag aldrig sett förut.

Den fanns på ett reabord utanför en affär i älvsbyn idag.

Har köpt en i lackad kockumsgul emalj på samma butik tidigare som jag är nöjd med. Kul med lite ovanligare modeller.




  



Åkte till älvsbyn och gubben i går efter jobbet då jag inte började jobba förrän kl. 16 idag.

Vi promenerade omkring i byn och tog oss en kopp kaffe i Lomtjärnsparken där det är så mysigt. Tyvärr hade de bara några sorter delikatofikabröd.  Hade varit gott med något smaskigt :))


Slutade jobbet kl. 20 idag, då kom gubben ångande till mig och ville bjuda på mjukglass efter mitt jobb. Han själv har börjat sin semester denna vecka.


I morgon har jag veckans enda lediga dag, och vi tänkte äta lunch på stan och sedan fara och sola vid havet om vädret är bra.

En slappardag med andra ord, det kan behövas ibland.



   


Jo, det blev även glass i helgen. Kulglass med goda smaker...

Syndigt, men gott ....



                                               






Har haft så himla ont under fötterna nu ett tag, kan vara för att jag inte är van att springa så här mycket som jag gör nu på jobbet.


När vi var på stan i lördags så prövade jag underbara skor, som gubben köpte till mig.... Nu har jag inte ont i fötterna längre. Det är viktigt med bra skor när man går och springer hela dagarna på jobbet.

Han är snäll och omtänksam min gubbe....




På lördagen grillade vi kycklingfileér som jag marinerat i indiska goda kryddor. Till detta champinjoner, paprika och potatisgratäng.

Är ju så gott att grilla, och kyckling är mitt favoritkött att grilla.

Snabbt, mört och gott.  Jag delar dom på längden så att de inte blir så tjocka.




På söndagen var vi på Kyrkmarknaden som är en stor årlig marknad i vår stad.

Det är trevlig och mysig stämning där.

Min äldsta son cyklade dit och gick med mig, gubben och dottern.

Här har dom just avnjutit en nygräddad munk.

Själv köpte jag bara svenska jordgubbar och 14 par sockar för 100 kr.



 


I går kväll promenerade vi förbi "svärmor" och drack kaffe.  

Hon har väldigt vackra blommor och perenner.

Dessa pioner har hon gott om, otroligt stora och vackra.

Hon säger att de har rekordmånga blommor i sommar!


         


Detta var lite om helgen och denna vecka.

Hoppas ni haft en fin vecka kära vänner...


Kram Monica

            

 
 
Maya

Maya

8 juli 2010 09:56

Vad roligt med en bildkavalkad :) Låter som mysiga dagar! Hoppas allt är bra!

*Kramar*

http://maypel.wordpress.com

 
Pisan

Pisan

8 juli 2010 17:14

Nu ska jag göra dina örhängen, armbandet är redan klart. Postar paketet i morgon och då borde du ha det på måndag. KRAM!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards