Monicas vardag!

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Monica - 28 september 2010 18:43

Trots minusgrader även denna natt så blev det sol och fint idag också.


Började morgonen med att följa dottern till vårdcentralen, sen skjutsa henne till skolan, hälsa på min mor på .

Glädjande nog så blev hon utskriven idag och fick åka hem.

Med sig fick hon recept på en massa mediciner, bl a två sorters starka penicilliner. Skönt att det gick så fort för henne att piggna till!


Åkte vidare till min vän Maya där jag skulle agera "fotomodell" idag.  

Hon har nämligen köpt en ny systemkamera och ville experimentera lite på porträttbilder.

Man känner sig lite ovan och stel så vi får väl se om bilderna blev bra, hehe.

Vi hade en härlig och rolig dag, då vi åkte ut till mitt favoritställe Pitsund för att fotografera även i den miljön.

Vädret var varmt, jag tog av mig barfota och gick längs strandkanten t om....


Efter detta fotograferande började det kurra i våra magar, så vi styrde kosan till Thai-garden där vi avnjöt en delikat lunch-buffé  .  


Väl hemma var jag inspirerad av Mayas fotande så jag tog fram min mobilkamera och tog lite ego-bilder som jag har redigerat i olika färger, vad kul det är att leka och experimentera med bilder   

Blev även några höstbilder från trädgården...


            


        


Trots att jag inte var så hungrig till middagen så gjorde jag pasta med en sås gjord på färska champinjoner, hackad färsk chili, ost, skaldjur, grädde och kryddor. 

Till detta en sallad med tomater och mozarellaost.

Smakade gott då jag länge varit sugen på det. Har inte ätit pasta på flera månader då jag försökt hålla lite GI-kost.

    

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards