Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Lucia

Av Monica - 13 december 2010 20:25

Veckan har börjat bra med en ledig dag:)


Tänk redan Lucia, julen närmar sig med stormsteg...

  

Har ju jobbat helgen så det var skönt att vara ledig idag, behövde lite sömn kände jag.

For till gubben efter jobbet igår, och kom hem idag på förmiddagen.


Satt igång en lussedeg och bakade lussebullar till barnen.

  

Hämtade dottern efter skolan så åkte vi iväg till mina föräldrar och bjöd de på lussebullar och så fick hon även övningsköra.


Hade tänkt skippa julgranen i år, men tyckte det såg för eländigt där klapparna låg på golvet där julgranen brukar stå...

Så vi har dragit fram den och klätt den till julmusik och glögg.

Nog är det som mysigt med en gran ändå...trots att den är gjord av plast...


Idag är det precis en vecka kvar innan min äldsta son kommer hem från Örebro ett par veckor. Gissa om jag längtar efter honom...  

Skulle ha jobbat hela den dagen, men har bytt så jag kan hämta honom själv på Kallax.

  


Jag och dottern hann även med att gå på stan en sväng.

Ville gärna ha en julgrupp på köksbordet, men tycker de är väldigt dyra.

Köpte ett par hyacinter istället och ett glitterlöv, och gjorde min egen julgrupp till köksbordet. Blev riktigt fint och väldigt billigt :)

Går nog mycket pengar nu i juletider....

  


Nu ska jag dricka lite glögg och slå på tv:n.

Har så väldigt ont i en körtel vid sidan under hakan. Kan ju knappt vrida på huvudet ... Bara hoppas det släpper...


Ha en fortsatt fin kväll...

Kram

 
 
Maya

Maya

13 december 2010 20:46

Åh så gott med Lussekatter! Ligger efter i vår planering, vi skulle ha bakat ihop jag och Pelle - för längesen ju... Ja vad det är mysigt med gran, då får man kanske NÅGON julstämning iallafall....snart....typ!

Hoppas Ni har en toppenfin kväll :)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Monica

13 december 2010 21:13

Blev så sugen på lussekatter jag också, tänkte baka glutenfria också idag, men det hanns inte med. Tiden bara springer iväg, och snart är det jul, man hinner ju inte alls med i svängarna...
Kram

 
Ingen bild

Helen

14 december 2010 07:49

Hade åxå tänkt slopa julgran, men då tänkte jag att Amie tycker allt sånt som glittrar är så fint så det blir att sätta upp den ändå ; ).. Förstår du längtar efter sonen, skönt få rå om honom ett tag då.. Julgruppen blev verkligen fin ; ).. Ett bra alternativ till de dyra på stan. Ha en fin dag.. Kram

Monica

14 december 2010 19:30

Ja, känns ändå lite konstigt om man skulle vara utan granen:)
Blir kul när sonen kommer hem..
Kram

 
wiper

wiper

14 december 2010 20:11

Vilka fina lussebullr du gjort. Jag har inte bakat såna på år och dag tyvärr. Tiden går så fort nu och det är bara drygt en vecka fram till julafton. Vad kul att dina föräldrar fick njuta av dom färska och nygjorda lussekatterna. Härligt med en julgran för det blir mer julstämning. Den ser jättestor ut. Vad kul att din son kommer hem så du får rå om honom lite. Inte roligt när dom är så långt borta. Din egen julgrupp är superfin du är så kreativ. Du kan ha fått nån liten inflammation i en muskel. Man kan få så mycket konstigt och sen försvinner det plötsligt.

Ha en fin kväll och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

15 december 2010 11:50

Ja, tiden går fort fram till julen..
Är redan bättre i min körtel:))
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards