Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Slutet på julhelgen

Av Monica - 26 december 2010 21:42

Julhelgen har varit avkopplande och mysig med familjen.

Jobbade julafton men jag och tanterna hade en riktigt mysig afton/kväll tillsammans och både jag och dom var nöjda med dagen.

På kvällen efter jobbet kom 2 av barnen hem från sin far och Gubben och hans son kom också hit för att tillbringa julhelgen med oss.


  

Skönt på ett sätt att slippa stå vid spisen och stressa upp sig.

I år har jag inte gjort så mycket julmat alls. Sillsala´t är ju bara ett måste förstås. Gravad lax likaså, men det köpte jag färdiggravad och skivad i år.


  

Min äldsta son har ju kommit hem också så det känns kul att ha alla barnen samlade hemma nu.

Här ovan har han fått sig lite  palt som han längtat efter.

Hans hår var riktigt långt så han ville jag skulle raka av det.



Började ju inte jobba förrän kl. 14 så jag och barnen hann få  uppesittarekvällen tillsammans med gott att äta framför filmen " Bröderna Carlsson" som vi hyrde. Den var riktigt bra faktiskt.


    

På julaftonmorgonen steg vi upp och åt lite julbrunch och sen öppnade vi julklapparna. Efter det åkte vi förbi mina föräldrar och önskade God Jul innan barnen åkte vidare till sin far och jag till jobbet.


    

Jag hade inte hunnit sätta på Maja den fina röda rosetten innan vi tog bilderna på julafton. Men jag borstade upp henne och gjorde henne fin sen.

Ni kan tro hon gjorde succé på jobbet hos tanterna och farbröderna i sin fina rosett :)


Juldagen var vi sugen på att gå på bio och se Änglagård som hade premiär.

Bokade biljetter och hann ej då med att göra någon middag, så det fick bli juldagsmiddag på Grillen, hihi...

Jag och gubben såg filmen själva då ingen av barnen ville följa med.

Denna film hade de nog ej heller gillat tror jag, men vi tyckte den var riktigt bra.


              

Tomten måste ha tyckte jag varit riktigt snäll i år för jag fick många fina klappar. En av julklapparna från gubben var en stoor skiftnyckel, en sån som varje kvinna behöver. (hm, enligt han;)


    


Jag fick även lite pengar så jag köpte min efterlängtade dammsugare på rea.

Den hade kostat 2000 kr men var nedsatt till 995 kr på elgiganten.

Ljudnivån på denna rackare är knappt hörbar, helt underbart, och räckvidden är lång så jag kan dammsuga hela nedervåningen utan att flytta kontakten:)


Pengarna räckte även till en jacka i turkost från Team Sportia. Märket är North Bend och den är vatten, och vindtät i material som andas.

Den hade kostat 1299 kr men var nedsatt i dagarna tre för 499 kr.

Är mycket nöjd över mina fynd och fina julklappar.   


   Hittade även denna fina skjorta för halva priset idag.

Den är supersnygg och i en mjuk skön kvalité.


   En bukett med vackra vita tulpaner överraskade gubben mig med igår när han varit in på affär´n.

Han är rätt romantisk min gubbe...Och bara bäst...   


   Häromdagen hittade vi äntligen en varm skön jacka till min dotter på stan. Förvisso vit och dyr...men...varm i dunfoder och snygg som bara den!   


Gjorde förresten Tomtefudge till julen, men de hade tagit smak av sillsaláten som var i samma kylskåp, så den smakade mer sill än skumtomtar..   Nåja, jag och äldsta sonen gillar ju salát så vi får väl äta tomtefudge istället nu när saláten är slut, hihi...


Gjorde en Janssons ikväll till middag, blev sugen...


I morgon är det jobb och vardag igen, jobbar min sista vecka som anställd då.

Känns tråkigt och ovisst men hoppas det ordnar sig med vikariat..


Ha en fortsatt fin annandagskväll mina vänner...

Kram  



 
 
Pisan

Pisan

27 december 2010 08:55

Vad fina julklappar du fått. Och vad du fyndat! Sådant är kul :-) Önskar dig en fin måndag! Kram1 ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

27 december 2010 14:18

Ja, fina klappar och bra fynd:))
Kram*

 
wiper

wiper

27 december 2010 09:23

Tråkigt att du jobbade men jag vet hur det är så var det för mig flera jular när jag jobbade inom vården. Du ser ändå ut att ha haft det toppen och får man ha sina barn omkring sig så ordnar sig allt. Du har jättefina barn och det är du också. gillar dina blåa kläder och du ser mer ut som syskon till dina barn. Vad mycket bra grejer du fick i julklapp. Härligt att bli överraskad av din gubbe också, jättefina blommor. vilken snygg jacka till din dotter. Ser att ni har drag av varandra. Ser att du jobbar i dag.

Ha en fin fortsättning på julen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

27 december 2010 14:17

Tack snälla för dina gulliga kommentarer:)
Kram*

 
Maya

Maya

27 december 2010 09:24

Kul med familjen samlad, förstår ju att Du längtat! Trevligt att Tomten tycker Du är snäll, det tycker ju jag med :) Gillade både dammsugaren och jackan! Ha ett gott slut om vi inte hörs eller syns innan dess & hälsa familjen!

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Monica

27 december 2010 14:16

:) Hälsa du med:)
Kram

 
Margit

Margit

29 december 2010 19:00

så mycket fint du visar i din blogg!! Och stackars dej som jobbar och jobbar..och jobbat på julaftonen!!!

http://margitholm.blogg.se

Monica

30 december 2010 13:05

Tack för det, snälla..
Kul att jag hållt mig med så mycket jobb, men blir skönt att få vara lite ledig också:)
Gott nytt år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards