Monicas vardag!

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Monica - 14 januari 2011 19:36

                      

Fick detta tips från Dessis blogg, där hon tipsade om en sida där man får hemskickat gratis tamponger varje månad så länge du vill mot att man svarar på lite frågor varje månad via sin mail.


Jag nappade på detta och det var snabbt och enkelt att fylla i uppgifterna.

Har däremot lärt mig att inte uppge min vanliga e-mail adress utan jag har en speciell " skräpadress" som jag uppger såna här gånger.


Hoppas det funkar, min första sändning skulle komma i början av mars så jag får följa upp det här senare.


Här  kan du läsa mer om detta och ta del av erbjudandet.

                             

Av Monica - 14 januari 2011 15:21

Idag har jag ägnat dagen mestadels till att baka.


Först blev det kolakakor, sen en päronkaka som jag serverade med grädde och bjöd på när mina päron kom förbi och hälsade på mig idag.

Måste säga att den var himmelskt god, enkel och snabb att göra, så det blir nog en favorit-dessert för min del.

Jag har recept på den under kategorin recept om någon vill prova på, glutenfri är den dessutom :)


Åkte iväg för att hämta dottern på skolan, hälsade på Kent på hans nya jobb en sväng, sen hjälptes jag och dottern åt med att göra amerikanska Cookies.


Även gjort en glutenfri tårtbotten som jag ska göra tårta av ikväll.

Jo, det är jag som fyller äldre i morgon   

Kan vara kul att ha lite fika att bjuda på om någon kommer och hälsar på i morgon!

    


  

En annan mindre rolig grej som hände idag är att elräkningen damp ner i lådan.

Tårarna nästan trillade nerför kinderna när jag såg att den var på 5972 kr för december månad, alltså bara EN månad.

Det var precis lika förra året och då sa alla att det var extremt och skulle inte upprepas. Men jodå, det upprepades och jag har tillsvidareavtal Rörligt Spotpris.

Har inte velat binda något utan har allting obundet nu, som el, telefon, tv osv då jag ska flytta snart.... Det blir dyrare men vad ska man göra....


Nåja, det brukar ordna sig med allt, och hoppas det gör det även denna månad, trots att jag knappt någon lön får... Men kan erkänna att jag har en klump i magen...  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards