Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Impulsköp!

Av Monica - 10 april 2011 22:29

        Såg i tidningen i fredags att de sålde sistaminuten resor direkt från

Luleå till Turkiet för endast 1949 kr!

Ringde direkt och bokade för mig och min dotter.


Avgången var påskdagen och det passade perfekt då jag inte

är inbokad på något jobb efter långfredagen.

Så jag och dottern åker iväg en vecka på en välbehövlig semster.

Hon behöver inte heller ta ledigt från skolan då de

har påsklov den veckan.

Känns underbart att få åka iväg då man vet att man ska jobba

hela denna sommar också.


 



Var ledig igår och hade en härlig dag med gubben i Luleå.

Shoppade lite smågrejer, åt en god middag på vår favorit restaurang och bara ägnade oss åt varandra.

Åkte i morse direkt till jobbet och slutade 21 ikväll.


Till veckan ska jag jobba natt för första gången, känns spännande att prova det.

Hoppas verkligen att jag är pigg på natten och kan sova några timmar när jag kommer hem.

Ska försöka få jobba dagtid också så jag får ihop lite timmar innan resan.


Nu börjar det blir dags att gå och lägga sig och försöka sova

ut lite i morgon inför nattarbetet.


Natti Natti

    

 
 
Maya

Maya

11 april 2011 07:19

Vad härligt för Er att åka iväg på semester! Det är Ni värda :) Hoppas Ni kommer få en toppensemester!

Det hade faktiskt varit skönt med lite värme nu!

Jättefin bild på Dej, gissar att den är tagen i Turkiet!

Spännande med att byta skift till natt, min svägerska verkar trivas med nattjobb :)

Många kramar till Er!

http://maypel.wordpress.com

Monica

11 april 2011 13:18

Hoppas vi får en härligt semester, men det blir ju lite som man gör det också:)
Bilden är tagen i Turkiet, men kvalitén var inte den bästa med mobilkamera i mörkret.
Blir spännande att jobba natt också, ska kombinera båda dag och natt jobb.
Kram

 
wiper

wiper

11 april 2011 07:38

Det låter ju helt underbart. Vad bra att dom har såna billiga resor. Jag har själv jobbat natt i några år men klarade det inte så bra eftersom jag inte kunde sova när jag kom hem. Fast du är ju så pass ung så det skall nog gå bra. Jag var över 50 år när jag började jobba natt efter att ha arbetat 3-skivt i ett antal år.

Jättefin bild på dig

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

11 april 2011 13:16

Ja, det blir helt underbart att få åka iväg en vecka och bara koppla av och mår skönt!
Hade inte haft råd att åka om det inte var så billigt, så vi hade tur:)
Blir spännande att se om jag klarar av att sova efter att ha jobbat natt, man måste ju prova iaf:)
Ha en fin dag du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards