Monicas vardag!

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Monica - 12 maj 2011 19:10

          Är speciellt roligt denna dag då min äldsta son kommit hem

 på en snabbvisit från Örebro.

 På måndag börjar han sitt sommarvikariat där nere och behöver

en bil att pendla med då det är över 3 mil enkel väg till jobbet.

Hans far har varit snäll och köpt en Ford Mondeo som sonen får låna där nere i sommar.


Har varit och provat den en tur och jag saknar verkligen min Ford som nog

var den bekvämaste och roligaste bilen att köra jag har haft!


Sonen fick välja önskemiddag idag, och jag var helt säker

på att få stå vid paltgrytan idag!

Men nej, han ville helst ha färsk pasta med en krämig skaldjurssås.


Sagt och gjort, vad gör man inte:)

Vi åkte och handlade det som behövdes.


Improviserade och gjorde pastasåsen på följande vis:

--------------------------------------------


Hackade 6 färska champinjoner och en portabella svamp och fräste detta i smör

i en teflonkastrull.


Rörde i ca ½ dl mjöl och spädde med ca 4 dl mjölk och 3 dl vispgrädde.


Tillsatte en bit hackad purjolök, dill och gräslök.

Även en bit riven lagrad ost.

Kryddade med salt, peppar, turkisk krydda.


Till sist rörde jag ner ett paket lättrökt pastalax,

en burk vardera av räkor och musslor i lag.

Ta gärna lite av lagen för sältan också.

Även några cocktailtomater åkte ner.


Pricken över i:t blev skalet av en riven citron.


Smakade mums mums, glömde tyvärr ta en bild!


Sonen åker hem redan i morgon fm, ska försöka att frisera till honom lite nu,

och om en stund ska vi njuta av kladdkakan jag bakat tillsammans

med bärblandning och vispad grädde:)

Är alla barnen hemma är det fest! :))


 



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards