Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Nya glasögon beställda (igen!!)

Av Monica - 16 oktober 2011 16:59

    Dottern skulle beställa nya glasögon på nätet.

Hon har blivit modigare och vant sig sedan hon fick glasögon för ett år sedan,

 så nu ville hon ha ett par retroglasögon.


I somras beställde jag i två omgångar nya glasögon på nätet, totalt 4 par.

Jag är verkligen supernöjd med alla 4 paren och tänkte att jag

passar på att beställa ett par med henne.

Det är ju så himla kul när de är så billiga, roligt att kunna variera sig!


( Det gick ej att ladda ner bilden på dom, men här kan ni titta på de jag beställde idag )

http://www.extraoptical.com/index.php?nr=90&case=4&id=964&idkategori=67&kat_name=&prod_name=Soyaniquilpan svart&startrow=


Jag har nu med dessa som är beställda...Hm....8 par som jag använder,

samt 2 med solglas!   


För dessa som jag beställde i dag betalade jag 79 kr!!!!

Tog faktiskt och slog till med anti-reflex behandling för 69 kr extra också,

så totalt 138 kr.

Hårdhetsbehandling ingår gratis i alla glasögon.


Detta är ett norskt företag, men glasögonen som liknar märkes bågar är

helt märkeslösa och de beställs och skickas direkt från Hong Kong!


http://www.extraoptical.com/index


 
 
Ingen bild

Helen

16 oktober 2011 18:16

Wow, måste in och kolla.. Erika har ju SÅ dyra, kanske hittar där så hon kan variera sig lite, och jag själv förstås.. Och du, välkommen tillbaka till bloggandet, hoppas det blir mer ofta nu ; ).. Kram

Monica

16 oktober 2011 19:11

ja, gå in och kolla, hoppas att Erika kan beställa därifrån. Enda nackdelen är att man inte kan beställa hem provbågar, men man har ju 14 dagars ångerrätt om man inte är nöjd.
Tack för välkomnandet, ska försöka blogga regelbundet nu, lusten har återkommit, hoppas bara att även tiden finns....
Kram

 
Maya

Maya

17 oktober 2011 07:00

Wow så billigt!!! Måste tipsa mina glasögonbärande nära, kära och vänner! Hur lång tid tar det att få dem? Vad kostar "solglas" ??

*KRAM*

http://maypel.wordpress.com

Monica

17 oktober 2011 17:59

Ja, det är superbilligt, man kan dock inte beställa hem provbågar, men det är 14 dagars garanti om man ej är nöjd. Tar 2-3 veckor innan glasögonen kommer hem. De har superläckra solbrillor i massor av modeller för 499 kr, progressiva glas kostar 299 kr extra tror jag. Ska du ha de vanliga glasögonen med "solglas" kostar det 79 kr extra tror jag det var. Tipsa på, bra om man kan handla billigare, roligt att ha flera par!
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards