Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Några sommarbilder

Av Monica - 18 oktober 2011 18:46

          Blev ingen afrikansk middag idag, då jag hade slut

på långkornigt ris   

Blev spagetti och köttfärssås istället, och det var väl inte dumt heller.

Men som tusan när man är sugen och inställd på nåt speciellt,

man kan liksom inte släppa det...

Gubben var så gó och kom förbi efter jobbet för att äta med mig

och lillan.

Vi hann även med att sitta och surra i soffan med en kaffekopp

innan han var tvungen att bege sig hemåt till byn.


Jag har över 15 semesterdagar att ta ut, på lördag ska jag ta ut den första.

Är ju sugen som vanligt att åka iväg utomlands, de har

resor för 1995 härifrån till Turkiet nu.

Men tror nog jag måste hålla hårt i pengarna ändå....

Fast man kanske får en jätteimpuls, vet vet....   


Tänkte jag skulle lägga ut ett par bilder från min sommar här.

Sommaren har gått så fort och jag har jobbat hela sommaren.

Hann dock med en snabbsväng under mina lediga dagar till

sonen i Örebro, och en del andra roliga utflykter!


Alla bilder är klickbara större!



                       

 
 
Maya

Maya

19 oktober 2011 10:53

Vilka fina sommarbilder!
Är/Var det Din blomma? Nicandra, den är ju så fin! Hade den förra sommaren men glömde bort att plantera till iår. Jag får hoppas jag kommer ihåg att plantera till nästa sommar :)
Vet inte om jag sagt det, men säger det igen isåfall...jättefin header på bloggen!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

19 oktober 2011 18:12

Tack vännen! Jo,det var en av mina blommor. Visste inte att den även heter Nicandra, jag har bara hört "Potatisblomma" :) Jag har sparat lite frön så jag kan plantera nästa sommar också. Jag bara älskar denna ståtliga blomma! Denna varma sommar har mina växter varit fin som aldrig förr i krukorna ute. Kul att du gillar min header, du känner säkert igen bakgrunden, du som bott i Örebro ;)
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram

 
wiper

wiper

19 oktober 2011 12:55

Vilka fina bilder man fick vila ögonen på. Du verkar ha haft en toppensommar. Härliga bilder på dina barn också. Den maträtten är inte dålig heller och jag själv längtar efter köttfärssås känner jag nu ;)

Härligt att du fick träffa gubben en stund och njuta lite. Vad kul att du har semesterdagar kvar. Turkiet har blivit väldigt populärt och är billigt.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

19 oktober 2011 18:08

Kul du gillar bilderna, min sommar har varit underbar trots utan semester :) Ibland får man ett sug efter spagetti och köttfärssås, det är gott för någon gång :)
Känns bra att ha semesterdagar kvar ifall man vill vara ledig någon dag!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram

 
Maya

Maya

21 oktober 2011 08:03

Nicandra kallas också Ballongblomma ;)

Nej Örebro har jag inte bott i, mer än som husvagnscampare ;) Men jag har varit där mycket! Slottet är ju så fint, ja hela området. Var Ni in i slottet?? Det är supermysigt inne i slottet :) Och Gustavsviksbadet måste Ni besöka, iallafall om sommaren då man kan bada både inne och ute. Äventyrsbad, Fina solarier och fint område där.

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Monica

21 oktober 2011 12:33

Men gud...Jag sa nog potatisblomma..hehe..Menar förstås ballongblomma :)
Ok, trodde du bott där, du har bott på så många ställen så inte lätt att hålla reda på, men visste du nämt Örebro :)
Vi var aldrig in i slottet, tror inte det var öppet, och vädret var så härligt ute :)
Hoppas få utforska Örebro mer en annan gång:)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards