Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Oops redan fredag

Av Monica - 2 december 2011 17:52

   Undrar var den här veckan tog vägen...

Fasen vad tiden springer iväg.


Är ledig idag, men jobbar lördag och söndag.

Var på stan en sväng med min syster och mor idag.

Var länge sen vi var där tillsammans då mor inte kunnat gå sista året.

Men nu kan hon ta sig fram bättre, dock med käpp eller rullator.

Det var väldigt trevligt att umgås lite på stan,

och mor bjöd oss på fika på vårt anrika café.

Det blev deras goda sallad för oss alla tre,

och en godbit till kaffet   


Förevigade fikastunden med ett foto, men ser nu att jag också kom med på spegeln på väggen,

Spegel spegel på väggen där.....Hahaha


Till middag idag blev det att göra en pastagratäng av vad som fanns hemma.

Det blev då köttfärs som jag stekte med champinjoner, vitlök, ädelost, broccoli och ananas

som jag blandade ihop med pasta och en burk creme fraich.

Över detta riven ost och skjuts in i ugnen.



Vädret har verkligen varit udda här för årstiden.

Det regnar och regnar, och den lilla centimeter snö vi fått tinade snabbt bort.

Många plusgrader och kraftiga vinder har vi haft.


Så här ser det ut på mitt hus framsida idag.

Inte mycket till julstämning trots att det lyser både ute och inne.

Något vitt som saknas !

Inte för att jag klagar, men liiiite vitt för ljuset och stämningen om jag fick bestämma!


   


 
 
Maya

Maya

2 december 2011 23:15

Vilken härlig bild, Du fick ju med Er alla tre! Vad mysigt att gå ut och äta lunch tjejerna i familjen :)

Nej nån snö vill vi inte ha, ingen kyla heller. Det kan gärna få vara grönt till den 5 februari ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

2 december 2011 23:53

Haha, jag var helt omedveten att jag själv var med på bilden förrän jag la ut den här :)
Jo, mys när man kan träffas och gå ut med mor o syster nån gång :)
Jag håller nästan med dig, men 2 cm snö skulle jag vilja ha för ljusets skull :) Men helst plusgrader så då är det lite svårt med snön ;)
Kram

 
Ingen bild

Helen

4 december 2011 07:37

Oj, så mysigt gå ut med syster och mamma, önskar jag kunde det med nu.. Är lite "mammasjuk" nu ;).. Ja jag håller med, liiite snö för ljusets skull skulle vara bra. Nu är det mörkt dygnet runt :/.. Men det är rätt bra för mig som är rädd att köra bil i halkan ;).. Ha en mysig 2a advent.. Kram

Monica

4 december 2011 22:11

Jo, det är mysigt :) Synd att du har din mamma så långt bort !
Vore trevligt med lite mer ljus ute....
Men det är rätt halt nu också av och till..
kram

 
wiper

wiper

6 december 2011 09:03

Vad härligt du ser ut att ha haft det med din syster och mamma. Kul att du kom med på ett hörn ;) Ni åt så gott så mitt tandvatten rinner ;)). Det ser ut som en tidig höstdag framför ditt fina hus. Vi fick snö i går och nu har det snöat lite mer i natt och är så fint ute men det är varmgrader så det är snart borta.

Ha en fin tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

6 december 2011 20:46

Ja, det var lite lustigt att även jag kom med på bilden :)
Vi har också fått lite snö, så pass det täcker backen och det blev så mycket ljusare och trevligare ute:)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards